ေငြစကၠဴမွေျပာေသာ ဗမာနဲ႔ျမန္မာ
(မင္းစိုးစံ)ဗမာ ဆိုတဲ့ စကားက တိုင္းရင္းသားေတြအားလုံးကို ကိုယ္စားျပဳတယ္။
ျမန္မာ ဆိုတဲ့ စကားက တိုင္းရင္းသား ေတြအားလုံးကို ကိုယ္စားျပဳတယ္။
ကဲ တိုင္းရင္းသားအပါအ၀င္ ဗမာေတြပါ မကြယ္မ၀ွက္ ရင္ထဲရွိတဲ့အတိုင္း ေဆြးေႏြး အေျဖရွာၾကည့္ၾကပါစို႔။ အေျဖရွာၾကတဲ့အခါမွာ ရလာတဲ့အေျဖဟာ တစ္ခုတည္းမျဖစ္ႏိုင္တာကိုေတာ့ အားလုံးလက္ခံၾကလိမ့္မယ္လို႔ ယုံ ၾကည္ပါတယ္။ ေသျခာတာတခုကေတာ့ သမိုင္းကိုေဖ်ာက္ဖ်က္ဘို႔ မိုက္မဲစြာ ႀကိဳးစားစိုင္းျပင္းသူေတြရဲ့ ယုတ္ညံ့တဲ့ အႀကံအစည္ေၾကာင့္ ဒီကေန႔ မညီမညြတ္နဲ႔၀ါးအစည္းေျပသလို အကြဲကြဲအျပားျပားေတြျဖစ္ကုန္တာကိုေတာ့ ဘယ္
သူမွ်ညင္းလို႔ရမွာမဟုတ္ပါဘူး။
ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ သမိုင္းေပးတာ၀န္ကို ေက်ေက်ျပြန္ျပြန္ထမ္းေဆာင္ခ်င္တဲ့လူေတြ သမိုင္းေပးတာ၀န္ကို မွန္မွန္ကန္ကန္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ရဲရဲတင္းတင္း ထမ္းေဆာင္ႏိုင္ခြင့္မရခဲ့ၾကရလို႔ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္လည္း က်ဳပ္တို႔ႏိုင္ငံနဲ႔ က်ဳပ္တို႔လူမ်ိဳးေတြရဲ့သမိုင္းဟာ စုတ္ျပတ္သတ္ကုန္ရုံမက တိုင္းျပည္လည္း နာလံ
မထူႏိုင္ေအာင္ျဖစ္ေနရတာ အားလုံးအသိပါ။
က်ဳပ္တို႔ရဲ့အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံေတြကလည္း က်ဳပ္တို႔တိုင္းျ့ပည္အေပၚ ဆက္ဆံတဲ့ဆက္ဆံပုံက က်ဳပ္အျမင္နဲ႔ ေျပာရ
မယ္ဆိုလ်င္ ဗို္လ္ခ်ုပ္ေအာင္ဆန္းေျပာခဲ့သလို ဖါႏိုင္ငံလိုဆက္ဆံေနၾကတာပါ၊ က်ဳပ္တို႔ႏိုင္ငံကထြက္တဲ့သယံဇာ တေတြကို အလိုရမက္ႀကီးမားစြာနဲ႔ သူ႔ထက္ငါအလုအယက္ ေစ်းခ်ိဳခ်ိဳ(အလကားမတ္တင္းနီးနီး)ရေအာင္ နည္း အမ်ိဳးမ်ိဳးပုံစံအသြယ္သြယ္နဲ႔ ခ်ဥ္းကပ္ေနၾကတာ ထင္သာျမင္သာရွိလွပါတယ္။
အဲဒီလို အဲဒီလိုေတြ ျဖစ္ပ်က္ေနတာကို သိသိႀကီးနဲ႔ ထိန္းသိမ္းကာကြယ္ရေကာင္းမွန္းသိေနၾကပါလ်က္ သမုိင္း ကိုေဖ်ာက္ဖ်က္ဘို႔ မိုက္မိုက္မဲမဲႀကိဳးစားခဲ့သူေတြရဲ့ ယုတ္ညံ့တဲ့အႀကံအစည္ကို အရသာရွိရွိဆက္ၿပီးအေကာင္အ ထည္ေဖၚ မိုက္တြင္းနက္ၿပီးရင္းနက္ရင္းနဲ႔ တိုင္းျပည္နဲ႔လူမ်ိဳး လုံးပါးပါးရမယ့္ အေျခအေနဆိုးကို တြန္းပို႔ေနတာမို႔ အင္မတန္မွ ေၾကကြဲစရာေကာင္းလွပါတယ္။
အဲဒီေတာ့ ဗမာျပည္တြင္းမွာေနထိုင္ေနၾကတဲ့ လူမ်ိဳးစုေတြဟာ စစ္တပ္ကလုပ္တာပါလို႔ မျမင္ေတာ့ပဲ ဗမာေတြ လုပ္တာလို႔ ျမင္ေနၾကတဲ့အတြက္ အမ်ိဳးသားရင္ၾကားေစ့ေရးဆိုတာကလည္း သဲထဲေရသြန္သလိုျဖစ္ေနတဲ့အ
ေျခအေနမ်ိဳးေရာက္သြားမွာ အင္မတန္စိုးရိမ္ရမယ့္ အျဖစ္က ဆီးႀကိုေနပါတယ္။
ဒီကေန႔ အမ်ိဳးသားရင္ၾကားေစ့ေရးဆိုတဲ့ အရာဟာ ဗမာနဲ႔ဗမာအခ်င္းခ်င္း ကရင္နဲ႔ကရင္အခ်င္းခ်င္း ေျပလည္
ေနရုံေလးနဲ႔ သင့္တင့္ေနရုံေလးနဲ႔ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးဆိုတာ အားလုံးအသိပါ။ ဗမာနဲ႔ျမန္မာ ဆိုတဲ့အသုံးအႏႈန္းေလး တ ခုကို အေျချပဳၿပီး ဗမာအခ်င္းခ်င္းအျငင္းအခုံျဖစ္ေနတယ္လို႔ အေပၚယံအေၾကာအရ ျမင္ေနၾကေပမယ့္ တကယ္ တမ္းေတာ့ ဗမာျပည္ဆိုတာကို အတိအလင္းျဖစ္ေအာင္ တရား၀င္ျဖစ္ေအာင္ ဗမာေတြႀကိဳးပမ္းေနၾကတာလို႔ ျမင္
တဲ့လူေတြကလည္း ရွိေနပါတယ္။
ျမန္မာဆုိတာ ျမမၼာဆိုတဲ့စာလုံးကေနေျပာင္းလြဲလာခဲ့တာပါ၊ ျမမၼာဆိုတဲ့စာလုံးကလည္း ျဗမၼာဆိုတဲ့အသုံးအႏႈန္း ကေနဆင့္ကဲေျပာင္းလဲခဲ့တာလို႔ ဆိုၾကပါတယ္၊ ျဗမၼာႀကီးေတြကို ကိုးကြယ္တယ္လို႔ဆိုတဲ့သူကရွိသလို ျဗမၼာမ်ိဳး ကေနဆင္းသက္လာတယ္ဆိုတာခံယူၾကတယ္လို႔ ေျပာတဲ့သူကေျပာၾကၿပီး ျဗမၼပုတၱရျမစ္ရဲ့အေရွ႕ဘက္ျခမ္းမွာ
ေနထိုင္ၾကလို႔ ျဗမၼာလူမ်ိဳးလို႔ေခၚတြင္လာၾကရာကေန ျမမၼာဆိုတာျဖစ္လာၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ျမမၼာဆိုတဲ့အ
ေရးအသားဟာ အဓိပၸါယ္ေလးနက္မႈမရွိတဲ့အတြက္ ျမန္မာလို႔ေျပာင္းၿပီးေရးသားျခင္းအားျဖင့္ ပညတ္သြားရာဓါတ္
သက္ပါဆိုတဲ့အတိုင္း ျမန္ဆိုတာ ျမန္ဆန္ေသာ လ်င္ျမန္ေသာ ျမန္ၿမဲေသာ သေဘာကိုေဆာင္သလို မာ ဆိုတာ
ကလည္း မာေၾကာေသာ ခိုင္မာေသာ မာထန္ေသာ သေဘာကိုေဆာင္တဲ့အတြက္ ျမန္မာလို႔သာေရးသားသုံးႏႈံး
ျခင္းကို အထူးလိုလားေၾကာင္းကို ဆရာေတာ္ေအာင္ေက်ာ္စံထား ေရးသားျပဳစုတဲ့ ေ၀ါဟာရတၳ ပကာသဏီက်မ္း
မွာ ေရးသားေဖၚျပထားတာေတြ႔ရပါတယ္။
ဗမာဆိုတဲ့စကားလုံးကေတာ့ ျဗမၼာဆိုတာကေန ဗမာ ဆိုၿပီးျဖစ္လာတာမ်ိဳးလားဆိုၿပီးေတြးထင္စရာ ျဖစ္လာပါတယ္ ဥပမာအားျဖင့္ ေစတီပုထိုးေတြမွာ ထီးေတာ္တင္တဲ့အခါ ငွက္ျမတ္နားဆိုတာ ရွိတယ္လို႔ဆိုပါတယ္ အဲဒီငွက္ျမတ္နား
ကို ငွက္မနားလို႔ေခၚၾကတာမ်ိဳး။ ေနာက္တခုက ၿပီးပါၿပီ ဆိုတဲ့ စာလုံးကို ပီးပါပီ လို႔ အသံထြက္တာမ်ိဳး။ အဲဒီလိုမ်ိဳးကေန ျဗမၼာကေန ဗမာဆိုၿပီးျဖစ္လာတာမ်ားလားဆိုတာမ်ိဳးပါ။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ကိုလိုနီေခတ္က ေငြစကၠဴေတြေပၚမွာေတာ့ ဗမာႏိုင္ငံေတာ္လို႔ေရးသားသုံးႏႈံးခဲ့ၾကသလို အခုေခတ္ စစ္အာဏာရွင္ေခတ္မွာလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္လို႔သံုးႏႈံးတာကိုၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ဗမာနဲ႔ျမန္မာဆိုတာ အတူတူျဖစ္
တယ္လို႔ ေျပာႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။
ဗမာစာသည္ တို႔စာ။
ဗမာစကားသည္ တို႔စကား။
တို႔ျပည္ကို ခ်စ္ပါ။
တို႔စာေပကို ေလးစားပါ။
ဆိုတဲ့ ေၾကြးေၾကာ္သံေတြ ေၾကြးေၾကာ္ခဲ့တဲ့အတြက္ တိုင္းရင္းသားေတြ အားလုံးကို ကုိယ္စားျပဳတယ္ဆိုတာကလည္း ရာႏႈံးျပည့္မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။
ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ တိုင္းရင္းသားေတြတုိင္းလိုလိုမွာ သူ႔ကိုယ္ပိုင္စာေပေတြရွိေနၾကတာ ျဖစ္သလိ္ု ၿဗိတိသွ်ကိုလို
နီ မျဖစ္ခင္အထိ ႏိုင္ငံနယ္နိမိတ္အတြင္း ေနထိုင္ေနတဲ့ ျမန္မာအပါအဝင္ တိုင္းရင္းသားေတြဟာ အျပန္အလွန္ ပေဒ သရာဇ္ေခတ္ အင္ပါယာခ်ဲ႕ထြင္မႈသေဘာအရ အတူယွဥ္တြဲေနထိုင္ရတဲ့ ကာလေတြရွိခဲ့ေပမယ့္ တကယ္တမ္းမွာ
ေတာ့ ကိုယ့္ထီး ကိုယ့္နန္းနဲ႔ေနခဲ့ၾကတာပါ။
ပါလီမန္ ဒီမိုကေရစီေခတ္၊ကေန မဆလ တပါတီအာဏာရွင္ ေခတ္ေရာက္လာတဲ့အထိ ေငြစကၠဴေတြေပၚမွာ ျပည္
ေထာင္စုဆိုတာေလးကို ထည့္သြင္းသုံးစြဲထားတာေတြ႔ရတဲ့အတြက္ ဗမာႏိုင္ငံေတာ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ပဲျဖစ္
ျဖစ္ေရးႀကီးခြင္က်ယ္နဲ႔ အက်ယ္မခ့်ဲခဲ့တာမ်ားလားလို႔ေတြးမိျပန္ပါတယ္။
ဗမာလား ျမန္မာလားနဲ႔ တိုင္းရင္းသားျပႆနာ ဆိုတဲ့ေဆာင္းပါးရွင္ ဆရာၿငိမ္းခ်မ္းေအးရဲ့ေဆာင္းပါးထဲက တေန
ရာမွာေဖၚျပထားတာက လူမ်ိဳးစု အသီးသီးရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ျပ႒ာန္းခြင့္၊ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ ပီပီျပင္ျပင္ သီးသီး သန္႔ သန္႔ေဖာ္ေဆာင္ခြင့္ရတဲ့ ဖယ္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စု စစ္စစ္ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္တဲ့အခ်ိန္က်ရင္ ဒီ ႏိုင္ငံအမည္ ဗမာႏိုင္ငံ (Burma)ဆိုတဲ့သေဘာကို ျပည္သူလူထုဆႏၵ၊ အထူးသျဖင့္ လူနည္းစုလူမ်ိဳးစုေတြရဲ႕ ဆႏၵသေဘာေတာင္းခံၿပီး ပ
ညာရွင္ေတြရဲ႕ အႀကံျပဳခ်က္နဲ႔အညီ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႔၊ ဒါမွမဟုတ္ ထပ္မံျဖည့္စြက္ဖို႔ လုပ္ေဆာင္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဆိုၿပီးေရးသားထားတာေတြ႔ရပါတယ္။ အလြန္သင့္ျမတ္ေကာင္းမြန္တဲ့ ေဆာင္ရြက္ခ်က္ပါ။
က်ဳပ္အျမင္ကေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္မေရာက္မွီေလးမွာ အခုသုံးစြဲေနတဲ့ေငြ စကၠဴေတြမွာပဲျဖစ္ေစ၊ ႏိုင္ငံတကာမွာျဖစ္ေစ၊ သတင္းစာေတြမွာျဖစ္ေစ၊ အသံလႊင့္ဌာနေတြမွာျဖစ္ေစ၊ ေျပာဆိုဆက္ဆံသုံးႏႈံးတဲ့အခါမွာ ဗမာလို႔ပဲသုံးသုံး ျမန္မာ
လို႔ပဲသုံးသုံး ျပည္ေထာင္စု ဆိုတာေလးကိုေတာ့ အရင္ဦးဆုံးမျဖစ္မေန ေျပာင္းလြဲျပင္ဆင္ထည့္သြင္းသုံးစြဲေပးသင့္
ပါေၾကာင္း။
က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။
မင္းစိုးစံ
(အေ၀းေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး)
မွီျငမ္း
ေအာင္ေက်ာ္စံထား ဆရာေတာ္ဘုရား ေရးသားျပဳစုသည့္ ေ၀ါဟာရတၳပကာသဏီက်မ္း။
ၿငိမ္းခ်မ္းေအး ေရးသားသည့္ ဗမာလား ျမန္မာလားႏွင့္ တုိင္းရင္းသားျပႆနာ ေဆာင္းပါး။
ဖူးတာမိက္ ဘေလာ့မွ တဆင့္ခံ ကူးယူသည္။