Tuesday, April 7, 2009

ျငိမ္းခ်မ္းေရးေကာင္စီႏွင့္ သြားေရာက္ေတြ႔ဆံုခဲ့သူ အင္းရွည္ ဆရာေတာ္ အရွင္ဦး၀ိဇာနႏွင့္ ကရင္သတင္းစဥ္ ေတြ႔ဆံု ေမးျမန္းခန္း

- ျပီးခဲ့တဲ့ မတ္လဆန္းပိုင္းက ဆရာေတာ္အေနနဲ႔ ေကအဲန္ယူ-ေကအဲန္အယ္လ္ေအ ျငိမ္းခ်မ္းေရးေကာင္စီ က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ထင္ေမာင္နဲ႔ သြားေရာက္ေတြ႔ဆံုခဲ့တယ္လို႔ ၾကားတယ္၊ ဘယ္လိုပံုစံနဲ႔ သြားေတြ႔ တာပါလဲ၊
ဘုန္းၾကီးေတြ႔ျဖစ္တာကေတာ့ ေကအဲန္ယူ-ေကအဲန္အယ္လ္ ေအျငိမ္းခ်မ္းေရးေကာင္စီက တပ္မဟာမွဴးေဟာင္း ထင္ေမာင္ နဲ႔ ဒီေကဘီေအ (၉၀၇)တပ္ရင္းမွဴး ဗိုလ္ႏွဳတ္ခမ္းေမြး ကိုပါပဲ၊ ဒါကလည္း တပ္မဟာမွဴး ထင္ေမာင္က ဘုန္းၾကီးကို ေတြ႔ခ်င္တယ္ဆိုလို႔ သြားေတြ႔တဲ့သေဘာပဲ၊ ေမာင္ေတး ေလးတို႔ကေတာ့ ဘုန္းၾကီးကိုလာၾကိဳတာေပါ့၊ စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္ ေက်ာ္သန္းနဲ႔ေတာ့ မေတြ႔ျဖစ္ဘူး၊ သူတို႔ကိုသြားေတြ႔ရင္ ဘုန္းၾကီးျပန္လာဖို႔ ဘယ္ရွိေတာ့မွာ လဲ၊ သြားတာကေတာ့ ေလးေယာက္ေပါ့၊ ေမာင္ေတးေလးရယ္။ ဗိုလ္မဟာေရြရယ္။ ဗိုလ္သဲခီးနဲ႔ ဘုန္းၾကီးနဲ႔ေပါ့၊ ဘုန္းၾကီးသြားတာက ထို႔ေကာ္ကိုးကို ေတာ့ မေရာက္ပါဘူး၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ထင္ေမာင္ေနတဲ့ ကမ္းနားက အေနာက္ဖက္ပိုက်တဲ့ ေနရာမွာပဲ၊

- အခုဘုန္းၾကီးသြားတာ ဗိုလ္ထင္ေမာင္နဲ႔လည္းေတြ႔ခဲ့တယ္ဆိုေတာ့ သူတို႔ျငိမ္းခ်မ္းေရးေကာင္ စီရဲ႔ အေနအထားက ဘယ္လိုရွိပါသလဲ၊ ကရင္အမ်ဳိးသားအခ်င္းခ်င္း ျပန္လည္သင့္ျမတ္ ေရးအတြက္ သူတို႔အေနနဲ႔ ဘယ္လိုရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ။ စိတ္ဆႏေတြရွိပါသလဲ၊
အမ်ဳိးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးတို႔ဟာ အေျပာပါပဲ၊ လက္ေတြ႔ပိုင္းမွာက်ေတာ့ ေကအဲန္ယူအေနနဲ႔ဆိုရင္ ဘယ္ေလာက္လွဳပ္ရွားသလဲ ျပန္ သံုးသပ္လို႔ရပါတယ္၊ ပဒိုေအာင္ဆန္းတို႔ျငိမ္းခ်မ္းေရးဟာ ထာ၀ရျငိမ္းခ်မ္းေရးတဲ့၊ ျပန္ေရာက္တာနဲ႔ လက္နက္အပ္ျပီးေတာ့ သူတို႔စီးပြားေရးလုပ္တာပဲ၊ အခုတပ္မဟာမွဴးထင္ေမာင္တို႔ဟာ ျငိမ္းခ်မ္းေရးေကာင္စီ စည္းကမ္းခ်က္ေတြပါတယ္၊ ဒီေကဘီေအက်ေတာ့ တိုးတက္ေသာကရင္ဗုဒဘာသာတပ္မေတာ္တဲ့၊ ဘာေတြတိုးတက္သလဲဆိုတာ သံုးသပ္လို႔ရပါတယ္၊ ဘုန္းၾကီးတို႔အေနနဲ႔ဆိုရင္ လက္တည့္စမ္းတဲ့အေနနဲ႔ စြန္႔စားျပီးေတာ့ တပ္မဟာမွဴးထင္ေမာင္ထံမွာ ကိုယ္တိုင္သြားေတြ႔တယ္ဆိုတာ ပုဂၢဳိလ္ေရးအရပဲ၊ အဖြဲ႔အစည္းအရမဟုတ္ဘူး၊ အရင္တုန္းက သူတို႔ဟာ ဘုန္းၾကီးတပည့္ေတြပဲ၊ ဘုန္းၾကီးကေတာ့ စြန္႔စားခန္းလုပ္ျပီးေတာ့ သက္သက္စမ္းၾကည့္တာပဲ၊ သူတို႔ဖိတ္လို႔သြားတယ္ဆိုေပမဲ့ ေဖာက္ျပန္ေရးသမားဆိုတာ အျပည့္အ၀ ယံုၾကည္လို႔ဘယ္ရမွာလဲ၊

- ဗိုလ္ႏွဳတ္ခမ္းေမြးနဲ႔ ေတြ႔ျဖစ္တယ္ဆိုေတာ့ ျမဳိင္ၾကီးငူဆရာေတာ္နဲ႔ေကာ သြားေတြ႔ ျဖစ္ပါသလား၊
သူက ေကာ့ကရိတ္မွာ လမ္းျပင္ေနတယ္ေလ၊ နအဖရဲ႔ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး၀န္ၾကီးေပါ့၊ အရင္တုန္းကဆိုရင္ သာမညဆရာေတာ္က အ ကုန္က်ခံျပီးေတာ့ အဲဒီလမ္းေတြကိုျပင္တယ္၊ လူထုေတြအတြက္ကို အက်ဳိးေမွ်ာ္ကိုးတယ္၊ အခုတလမ္းလံုးက လက္ျဖန္႔ေတာင္းျပီးေတာ့ ဒီေကဘီေအ ေရာ။ နအဖ။ ျငိမ္းခ်မ္းေရးတို႔က လမ္းသြားလမ္းလာေတြကို စြန္႔ၾကဲႏိုင္သေလာက္ စြန္႔ၾကဲ။ လွဴႏိုင္သေလာက္လွဴေပါ့၊ မလွဴမေနရဆိုတာက ေရသန္႔ဗူး တပုလင္းဆိုရင္ (၅၀၀)က်ပ္ေပးရတယ္၊ လမ္းကေတာ့ သဃၤန္းညီေနာင္ဘက္ကို ျပန္ထိုးျပီးေတာ့ ေကာ့ကရိတ္ျမဳ႔ိေဟာင္းကို ျပန္ပတ္မယ္ေလ၊ အဲဒီအာ ရွလမ္းမမွာ ေကအဲန္ယူက ဗိုလ္လွမင္းတို႔ကလည္း ကန္႔လန္႔ကန္႔လန္႔ျဖစ္ေနေတာ့ အခုဗိုလ္ႏွဳတ္ခမ္းေမြးက ျဖစ္ေအာင္လုပ္မယ္လို႔ ေျပာတယ္၊

- လာမယ့္ ၂၀၁၀မွာ ျမန္မာစစ္တပ္ကေနျပီးေတာ့ ဒီေကဘီေအေတြကို နယ္ၾကား ေစာင့္တပ္အေနနဲ႔ ျပန္ျပီးရပ္တည္ခိုင္းမယ္ဆိုတဲ့ အေျခအေနေပၚမွာ ေရာ သူတို႔ကို ဘာေတြေမးျဖစ္ပါေသးလဲ၊
သူတို႔ဟာ နအဖလက္ေအာက္ခံ။ နအဖလက္ထဲမွာဆိုေတာ့ နအဖဟာ ဒီေကဘီေအနဲ႔ ျငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေပါင္းစပ္လို႔ရလာတဲ့အခါ နယ္စပ္ တပ္ရယ္လို႔ လက္လြတ္ျပီးေတာ့ သူတို႔ခ်ည္းပဲ မထားဘူး၊ နအဖေတြက ၾကားညွပ္ျပီးေတာ့ အတိအက် ေနသြားမယ္ေလ၊ သူတို႔လည္း ဒီႏွစ္ေပါင္းၾကာၾကာသက္တမ္းနဲ႔ဆိုရင္ ေတာ္ေတာ္သေဘာေပါက္ေနျပီေလ၊ သူတို႔သေဘာအတိုင္းလည္း လုပ္လို႔မရဘူး၊ ျပီးခဲ့တဲ့ ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးတုန္းကဆိုလို႔ရွိရင္ ဒီေကဘီေအဘက္က ဇြဲကပင္ေတာင္ေျခရင္းမွာလုပ္မယ္လို႔ခြင့္ေတာင္းေတာ့ နအဖရဲ႔ခြင့္ျပဳခ်က္မရတဲ့အခါက်ေတာ့ အဲဒါေတြလည္း သူတို႔မွာ စိတ္မေက် မခ်မ္းေတြ ျဖစ္ၾကတာေပါ့၊

- ဒီေကဘီေအက ကရင္ျပည္နယ္မွာရွိတဲ့ ကရင္ျပည္သူေတြနဲ႔ အနီးကပ္ေနရတယ္ဆိုေတာ့ လူထုအေပၚမွာေရာ သူတို႔က ေကာင္းရာေကာင္းေၾကာင္း အတြက္ အခုလက္ရွိအေျခအေနမွာ ဘာေတြလုပ္ေပးေနလဲ၊ ႏွစ္ေတြလည္း ၾကာလာျပီးဆိုေတာ့ေလ၊
သူတို႔မွာလည္း လူထုေတြကို ေစတနာကရွိတာေပါ့၊ သူတို႔ရွိတဲ့အင္အားေလးေတြက အေကာင္အထည္သိပ္ျပႏိုင္တဲ့ အပိုင္းေလးေတြက အဆင့္ဆင့္ရွိတာေပါ့၊ ေကအဲန္ယူေတာင္မွ ႏွစ္ (၆၀)ရွိေနျပီး ကရင့္အမ်ဳိးသားအေပၚမွာ အေကာင္အထည္ျပဖို႔နဲ႔ အက်ဳိးျပဳဖို႔ဟာ အေတာ့္ကို လက္ညိဳးထိုး စရာ မရွိေလာက္ေအာင္ျဖစ္ေနတယ္၊ သူတို႔က (၁၃)ႏွစ္သက္တမ္းပဲကိုး၊ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ေတာ္လွန္ေရးသမားပဲျဖစ္ျဖစ္။ ႏိုင္ငံေရးသမားပဲျဖစ္ျဖစ္ ကရင္ရဲ႔အလံေတာ္ေအာက္မွာ ကရင့္တမ်ဳိးသားလံုးအတြက္ သစၥာျပဳလိုက္ျပီး ဒီလိုေဖာက္ျပန္တဲ့ပုဂၢဳိလ္ေတြ။ အဲဒီမွာျပန္ေရာက္တဲ့သူေတြဟာ နအဖ လက္ေအာက္ခံပဲ၊ ျမိဳင္ၾကီးငူဘုန္းၾကီးက ဘာေျပာလဲဆိုေတာ့ သူမ်ားထမင္းစားေတာ့ သူမ်ားစကားကိုနားေထာင္ရတယ္တဲ့၊ ဒီပံုစံပဲသြားေနတာပဲ၊ သူတို႔လုပ္တာေတြက ေကာင္းတဲ့အပိုင္းေလးေတြလည္းရွိတာေပါ့၊ သူတို႔လုပ္တာေတြက ႏိုင္ငံေရး။ လူမွဳေရးနဲ႔မဆိုင္တဲ့ အပိုင္းေလးေတြဆိုရင္ ေစတီေတြ ေလွ်ာက္တည္တာတခုပဲ ဘုန္းၾကီးေတြ႔တယ္၊ တံတားေတြကေတာ့ နည္းနည္းပါးပါး လက္လွမ္းမွီသေလာက္ လုပ္တာေပါ့၊ အဲဒါေတြက သူတို႔အက်ဳိး ေတြပါပဲ၊

- ေကအဲန္ယူက အစဥ္အလာရွိတဲ့ ေခါင္းေဆာင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီးျမရဲ႔သား အငယ္ဆံုးကလည္း အဲဒီမွာသြားျပီး ပူးေပါင္းလိုက္တယ္ဆိုေတာ့ သူတို႔နဲ႔အတူ ပါသြားတဲ့အေပၚမွာ ဘုန္းၾကီးအေနနဲ႔ ဘယ္လိုျမင္ပါသလဲ၊
အေပၚယံနဲ႔ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ေကအဲန္ယူကလူ ျငိမ္းခ်မ္းေရးတို႔။ ဒီေကဘီေအတို႔နဲ႔ ျပန္လည္ပူးေပါင္းတယ္လို႔ အဲလိုယူဆလို႔မရပါဘူး၊ ဘာျဖစ္ လို႔လဲဆိုေတာ့ သူတို႔ဟာသူတို႔ အပယ္ခံဘ၀ကေန ႏွဳတ္ထြက္ျပီးသားပဲေလ၊ ႏွဳတ္ထြက္ျပီးသားဆိုေတာ့ ဒီလူေတြက အဖြဲ႔အစည္းထဲမွာ လံုး၀မဟုတ္ ေတာ့သည့္အတြက္ေၾကာင့္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ သူတို႔ၾကိဳက္သလို သူတို႔အယူအဆနဲ႔သြားတယ္၊ ေမာင္ေတးေလးကေတာ့ ဘန္ေကာက္ကေနျပီးေတာ့ တပ္မဟာမွဴးထင္ေမာင္တို႔ဘာတို႔နဲ႔ ေတြ႔ျပီးျပန္လာေတာ့ နင့္အျပစ္နင္၀န္ခံလို႔ ဘုန္းၾကီးကေျပာတာေပါ့၊ အဲဒါေၾကာင့္ သူ႔အေနနဲ႔က သူ႔ကိုရာထူးက ေန ထုတ္ပယ္ခ်င္ရင္ထုတ္ပယ္ေပါ့၊ အေၾကာင္းရင္းက မိသားစုအိမ္ေထာင္ေရးကိစၥနဲ႔ စိတ္ဂေယာင္ေျခာက္ျခားျဖစ္သြားေတာ့ လူမွဳေရးကေနျပီး ႏိုင္ငံေရး ထဲကို ကူးစက္သြားတဲ့ေရာဂါတခုေပါ့၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ျမသားတေယာက္ ေနျပည္ေတာ္ကို ေရာက္သြားတာဆိုတာနဲ႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရဲျမင့္တို႔။ တပ္မဟာမွဴးထင္ေမာင္ ကို လာစြဲေဆာင္တဲ့ ပုဂၢဳိလ္ႏွစ္ဦးတို႔က သြားေတြ႔တာေပါ့၊

- ဖခင္ကလည္း တကယ့္ပုဂၢဳိလ္ ထိပ္ပိုင္းေခါင္းေဆာင္ၾကီးတစ္ေယာက္ ျဖစ္ခဲ့တယ္၊ အခုလက္ရွိမိခင္ကလည္း ကရင္အမ်ဳိးသမီးအဖြဲ႔အစည္းရဲ႔ ဥကၠဌ လည္း ျဖစ္ေနတယ္၊ မိသားစုရဲ႔ဂုဏ္။ ေတာ္လွန္ေရးဂုဏ္သိကၡာေတြကို ထိခိုက္မွဳရွိတယ္လို႔ ဘုန္းၾကီးအေနနဲ႔ ျမင္ပါသလား၊
ဗမာျပည္ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီတုန္းကဆို ဖေအကသားကိုေတာင္မွ ျပန္သတ္တာပဲ၊ အဖြဲ႔အစည္းေတြမွာလည္း အေပးအယူေတြက မမွ်တတာ ေတြလည္း အမ်ားၾကီးရွိတယ္ေလ၊ တည့္တည့္ေျပာရမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ပုဂၢဳိလ္ေရးအရ အမ်ားၾကီးပါတာေပါ့၊ အားနည္းခ်က္အားသာခ်က္ေတြကို ျပန္ လည္သံုးသပ္ဖို႔ ေကအဲန္ယူမွာ အမ်ားၾကီးတာ၀န္ရွိတယ္၊ ျငိမ္းခ်မ္းေရးေကာင္စီအေနနဲ႔လည္း ပိုျပီးေတာ့ တာ၀န္ရွိတယ္၊ အခုေမာင္ေတးေလးက ျငိမ္း ခ်မ္းေရးေကာင္စီမွာ ျပန္ေရာက္သြားတယ္ဆိုေတာ့ သူ႔ကို တပ္မဟာ(၆) ဖလူးေက်းရြာရဲ႔ အေနာက္ေတာင္ေထာင့္ဘက္က စိုက္စားပ်ဳိးစားလို႔ ေကာင္း တဲ့ေနရာမွာခ်ထားျပီးေတာ့ လိုအပ္တဲ့ အကူအညီကားေတြက နအဖက ပံ့ပိုးေပးမယ္လို႔ အဲလိုပဲ ေမာင္ေတးေလးကေတာ့ ဘုန္းၾကီးကို ေျပာခဲ့တယ္၊ သတင္းေတြက ပံုမွန္ယူလို႔မရေသးဘူး၊ အခု အုန္းဖန္ျမိဳ႔နယ္္ရဲ႔နယ္စပ္ အေနာက္ဘက္နည္းနည္းမွာ ျပန္ထားမယ္လို႔ ၾကားတယ္၊

- အဲဒီဘက္ျခမ္းမွာ ဒီေကဘီေအ (၉၀၇)တပ္နယ္ေျမလည္းျဖစ္တယ္ဆိုေတာ့ ျငိမ္းခ်မ္းေရးေကာင္စီေတြကလည္း ခြဲျပီးတာ၀န္ယူၾကမယ္ဆိုရင္ ကရင္ ျပည္နယ္ထဲက ေကပီအက္ဖ္တို႔ ဒီေကဘီေအတို႔ ျငိမ္းခ်မ္းေရးေကာင္စီတို႔ နယ္ေျမအေနအထားေတြ ကန္႔သတ္ခ်က္ေတြဟာ သူတို႔အခ်င္းခ်င္းထဲမွာ ပဌိပကၡမ်ား ျဖစ္မလာႏိုင္ဘူးလား၊
ျဖစ္စရာအေၾကာင္းရွိတယ္ေလ၊ စီးပြားေရးနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ေျပလည္တဲ့သူေတြနဲ႔ မေျပလည္တဲ့သူေတြနဲ႔၊ နယ္ေျမျပသနာနဲ႔ ပုဂၢဳိလ္ေရးျပသနာေတြရွိလာခဲ့ရင္ အဖြဲ႔အစည္းတခုရဲ႔ျပသနာ ျပန္ျဖစ္တာေပါ့၊ တဲ့တိုးေျပာရမယ္ဆိုရင္ ေငြေရးေၾကးေရးနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ ဥပမာေျပာရမယ္ဆိုရင္ အ ရက္မူးသမားေတြဟာ ျပင္လို႔ရတယ္၊ ေငြမူးသမားေတြဟာ လက္ေတြ႔ပိုင္းမွာဆိုရင္ ျပင္လို႔သိပ္မရဘူး၊ အခုသူတို႔ဟာ ေငြမူးသမားေတြ၊ အဲဒါေၾကာင့္ လြယ္သေယာင္ေယာင္နဲ႔ခက္တယ္၊ သူတို႔ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြက ေကာင္းတဲ့အပိုင္းေတြရွိသလို မေကာင္းတဲ့အပိုင္းေတြလည္း ရွိတာေပါ့၊ အဲဒါက ထင္ရွား ေနတာပဲ၊ အေတြ႔အအၾကံဳနဲ႔ ျပန္သံုးသပ္လိုက္ရင္၊ သူတို႔လုပ္တာေတြက လူထုအေပၚမွာသိပ္ျပီး အက်ဳိးသက္ေရာက္မွဳမရွိဘူးေလ၊

- ေကအဲန္ယူက ပဒိုမန္းရွာဆံုးျပီးတဲ့ေနာက္ပိုင္း ဘုန္းၾကီးဆီမွာ နအဖဘက္ကလူေတြ လာသြားတယ္လို႔ သိရတယ္၊ အဲဒီအေျခအေနကို နည္းနည္း ေလာက္ ရွင္းျပေပးပါလား၊
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရဲျမင့္တို႔အဖြဲ႔ေပါ့ေလ၊ ဗိုလ္ထင္ေမာင္တို႔ကို လာစည္းရုံးတဲ့အဖြဲ႔ေပါ့၊ သံုးၾကိမ္ေလးၾကိမ္ ၀န္းက်င္ေလာက္ပဲရွိမယ္ေလ၊ ေန႔ရက္ အတိ အက်ေတာ့ ဘုန္းၾကီးလည္း မမွတ္မိဘူး၊ တလွည့္စီလာျပီး ဘုန္းၾကီးကိုလာေတြ႔တယ္၊ သူတို႔ကေတာ့ ဘုန္းၾကီးကို ျမန္မာျပည္ဘက္မွာ ေအးေအးခ်မ္း ခ်မ္း ျပန္သီတင္းသံုးပါ၊ ဘာညာေပါ့၊ အျမဲတမ္းဘုန္းၾကီးကို ေျပာေျခာက္တာက ဒီေကဘီေအထဲက ဖိုးကတံုးတေယာက္ရွိတယ္ေလ၊ ပဒိုမန္းရွာျပီးရင္ ဘုန္းၾကီးအလွည့္ပဲတဲ့ သူေျပာတယ္၊ သူမ်ားေျခာက္တိုင္းလည္း ေၾကာက္လို႔မရဘူးေလ၊ ဘုန္းၾကီးက အျမဲတမ္း ကားနဲ႔သြားလည္း တံခါးဖြင့္တာပဲ၊ ေက်ာင္းမွာေနလည္း တံခါးဖြင့္တာပဲ၊

- ဘုန္းၾကီးအေနနဲ႔ကလည္း ေရွ႔မီွေနာက္မွီ ပုဂၢဳလ္တပါးျဖစ္ေနတယ္ဆိုေတာ့ အခုေနာက္ ဆံုးသြားတဲ့ခရီးစဥ္အေပၚမွာေရာ ကရင္ေတြရဲ႔ကံၾကမာကို ဘယ္လိုမ်ဳိး သံုးသပ္မိပါသလဲ၊
ျငိမ္းခ်မ္းမွဳကိုလိုခ်င္ရင္ (၁)ပြင့္လင္းရမယ္၊ (၂)ယံုၾကည္မွဳကိုတည္ေဆာက္ရမယ္၊ (၃)ခြင့္လြတ္ျခင္းဆိုတဲ့ ဒီအခ်က္သံုးခ်က္က အဓိကပဲ၊ ျငိမ္း ခ်မ္းေရးေကာင္စီ။ ဒီေကဘီေအႏွင့္ ေကအဲန္ယူတို႔ဟာ ဒီအခ်က္သံုးခ်က္ကို က်င့္သံုးလိုက္ရင္ ကရင္ပဲ ေသြးက စကားေျပာလာမွာေပါ့၊ ဒီေသြးဟာ ကရင့္ ေသြး၊ ဒီအတၱခဲေလးေတြကို ဟိုကလည္းဒီကိုအထင္ေသး ဒီကလည္းဟုိကိုအထင္ေသးနဲ႔ ေယာင္ခ်ာခ်ာလည္ေနတယ္၊ ဒီျငိမ္းခ်မ္းေရးရဖို႔အတြက္က ေကအဲန္ယူအေပၚမွာလည္း အမ်ားၾကီးမူတည္တယ္၊ ကရင္အခ်င္းခ်င္းေတြဟာ နားလည္မွဳလြဲတာေတြ အမ်ားၾကီးပဲ၊ ဒီေကဘီေအတို႔။ ျငိမ္းခ်မ္းေရးတို႔ရဲ႔ ေသြးေဆာင္မွဳဟာ တကယ္ျပန္လာခဲ့လို႔ရွိရင္ ေကအဲန္ယူဟာ ေကအဲန္ယူပဲ၊ တပ္မဟာမွဴးထင္ေမာင္က ဘာေျပာလဲဆိုေတာ့ သူလုပ္ေနတဲ့အလုပ္ဟာ ေကအဲန္ယူရဲ႔ ျငိမ္းခ်မ္းေရးေကာင္စီတဲ့၊ အဲဒီအယူအဆေလးေတြနဲ႔ပဲ အားလံုးဟာ အခ်ိန္ကုန္ေနတာေပါ့၊

မတ္လထုတ္ကရင္သတင္းစဥ္မွ ကူးယူေဖာ္ျပထားပါသည္။
Olá! Se você ainda não assinou, assine nosso RSS feed e receba nossas atualizações por email, ou siga nos no Twitter.
Nome: Email:

0 comments:

Post a Comment