Sunday, December 29, 2013

အနီလား၊ အစိမ္းလား သမၼတ ျဖစ္လို သူမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး သံသရာထဲက၂ဝ၁၅ ပုစၧာ

Share
၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္ အေထြေထြ ေရြးေကာက္ပြဲ သည္ ေဝးေနေသးသည္ ဟု လည္း ဆို၍ မရေတာ့။ ထုိေရြးေကာက္ ပြဲသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံေရး အခင္း အက်င္း အေျပာင္း အလဲ မ်ားႏွင့္ ပရိသတ္ စိတ္ဝင္တစား ရွိေနမည့္ ႏိုင္ငံ၏ ေခါင္းေဆာင္ သမၼတေနရာ အတြက္ ေရြးခ်ယ္ပြဲျဖစ္၍ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အနာဂတ္ကို အဆံုး အျဖတ္ေပးမည့္ အဓိက က် သည့္ ျဖစ္စဥ္ တစ္ရပ္ပင္ ျဖစ္သည္။
သမၼတ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ရန္ အသင့္ျဖစ္ေနေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အႀကီးဆံုး ႏုိင္ငံေရး ပါတီႏွစ္ရပ္ျဖစ္ သည့္ ျပည္ေတာင္စု ႀကံ့ခိုင္ေရး ႏွင့္ ဖြံ႔ျဖိဳးေရး ပါတီ ဥကၠ႒ သူရ ဦးေရႊမန္း ႏွင့္ အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ဥကၠ႒ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ တို႔၏ တရားဝင္ ေျပာၾကားထားမႈေၾကာင့္ လည္း လူအမ်ား စိတ္ဝင္တစား ရွိေနသည့္ အ ေၾကာင္းရင္း လည္း ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ျပင္ အသြင္ေျပာင္း သံသရာထဲ တြင္ တဝဲ လည္လည္ ျဖစ္ေနသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အေျပာင္းအလဲ အတြက္ အလွည့္အေျပာင္း တစ္ခု အျဖစ္လည္း ျပည္သူမ်ား ကေမွ်ာ္လင့္ထားၾကမည္သာျဖစ္သည္။
ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ၊ သမၼတ အိပ္မက္ႏွင့္ ၫြန္႔ေပါင္းအစိုးရ
 ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ အျဖစ္ ေရြးေကာက္ တင္ေျမာက္ခံ ထားရေသာ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ နာယက သူရ ဦးေရႊမန္းႏွင့္ ေဒၚေအာင္ ဆန္းစုၾကည္ တို႔သာ ၂ဝ၁၅ အေထြေထြ ေရြးေကာက္ပြဲ တြင္ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္မွ ထပ္မံဝင္ေရာက္ အေရြးခ်ယ္ခံ ရပါက သမၼတေနရာ အတြက္ ထိပ္တိုက္ ေတြ႕ဆံု ရမည္ ျဖစ္ျပီး တစ္ဦး သာ သမၼတျဖစ္ခြင့္ ရွိေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။
သမိုင္းေနာက္ခံ အေၾကာင္းအရင္း မ်ား မည္သို႔ပင္ ရွိေစကာမူ ယခု ဒီမိုကေရစီ မ်ိဳးေစ့ ကိုအပင္ေပါက္ရန္ ဝိုင္းဝန္း ပ်ဳိးေထာင္ေနသည့္ အခ်ိန္တြင္ အပင္ ၾကီးထြားေစရန္ အဟန္႔ အတားျဖစ္ေစ မည့္ ထိပ္ဆံုးက အေၾကာင္းအရင္းမွာ အာဏာ ႏိုင္ငံေရးျဖစ္ေၾကာင္း မနီးမေဝး အခင္းအက်င္း မ်ားက သက္ေသခံ လ်က္ ရွိေနသည္။
ယခု အေရးၾကီး တစ္ခ်က္ အေန ျဖင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သမၼတ ျဖစ္ခြင့္ကို ကန္႔သတ္ထားေသာ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒပါ သမၼတ အရည္အခ်င္း ပုဒ္မ ၅၉ (စ) သည္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး ၏ အဖုအထစ္ အထံုးတစ္ခု အျဖစ္ ရွိေနရာ ထုိအထံုးကို ျဖည္ရမည္သာ ျဖစ္သည္။ အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္၏ ေထာက္ခံမႈ မရလွ်င္ သူရ ဦးေရႊမန္း ေခါင္းေဆာင္ေသာ ျပည္ေထာင္စု ႀကံ့ခိုင္ေရး ႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပါတီ အေနျဖင့္လည္း ႏိုင္ငံကို ဆက္လက္ ဦးေဆာင္ရန္မွာ စြန္႔စား လြန္းရာ ေရာက္ေန မည္ ျဖစ္ သည္။
အျပန္အလွန္ အားျဖင့္ အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ အေနႏွင့္ ျပည္ေထာင္စု ႀက့ံခိုင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ပါတီ၏ ေထာက္ခံမႈမရဘဲ ႏိုင္ငံကို ဦးေဆာင္ ရန္မွာလည္း စြန္႔စားမႈႀကီး တစ္ရပ္ ျဖစ္ သည္။ လက္ရွိ အာဏာရ ထားသည့္ သူမ်ားက စိတ္ေစတနာ ထက္သန္စြာ ျဖင့္ ေရာ့အင့္ဆိုျပီး အာဏာ လႊဲေျပာင္း ေပးခဲ့ေသာ ျဖစ္စဥ္ ကမၻာေပၚ တြင္မရွိ။
”ၫြန္႔ေပါင္း အစိုးရ မဖြဲ႕စည္းေရးမူ အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္မွာ မရွိပါဘူး”ဟု ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ က ေျပာထားျပီး သူရ ဦးေရႊမန္း ကလည္း ”၂ဝ၁၅ ေရႊးေကာက္ ပြဲ အျပီး ၫြန္႔ေပါင္း အစိုးရတစ္ရပ္ ေပၚေပါက္လာႏုိင္ သည္”ဟု ေျပာၾကားထားသည္။
သို႔ျဖစ္၍ သူရ ဦးေရႊမန္းႏွင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ တုိ႔ ထိပ္တိုက္ေတြ႕ ဆံုေရး ေရွာင္ရွားႏုိင္ရန္ အတြက္ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္ တို႔မွ ဝင္ေရာက္ ေရြးအခ်ယ္ ခံရမည္ ျဖစ္ သည္။
ထိပ္တိုက္ ရင္ဆိုင္ျပီး ႏိုင္ငံေရး အက်ပ္အတည္း မျဖစ္ရန္ ေခါင္းေဆာင္ ႏွစ္ဦး စလံုးက ဆႏၵ ရွိေနသည္မွာ ေပၚ လြင္ေနေသာ္လည္း တကယ္တမ္း ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး အေပၚ သက္ေရာက္မႈ ႀကီးၾကီးမားမား ရွိေနသည့္ အေၾကာက္တ ရားမ်ားျဖင့္ လႊမ္းမိုးခဲ့ေသာ ႏိုင္ငံေရး အိပ္မက္ တေစၧ ေျခာက္လွန္႔ ခံရမႈက လြယ္လြယ္ႏွင့္ ကု စားႏိုင္ မည္ေလာ။ ပေဒသရာဇ္ အေငြ႕အသက္ ကလည္း မေပ်ာက္ေသး။ စစ္ေအးေခတ္ လြန္သြား ေသာ္လည္း ကြန္ျမဴနစ္ အမူအက်င့္ အားေကာင္းေနဆဲ၊ အာဏာရွင္ စနစ္ဆီ မွလည္း အာဏာရွင္ စိတ္ဓာတ္ မ်ားကို သာ အေမြ ရထားၾကရာ အျပန္အလွန္ ဖယ္ထုတ္ျခင္း အျပဳအမူမ်ားကို အဆံုး သတ္မွသာ တစ္ေခတ္ တစ္ခါက အာရွတြင္ ရွိ ခဲ့ေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ဂုဏ္သိကၡာ ကို ျပန္လည္ရႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။
အက်ိဳး စီးပြားခ်င္း ထိပ္တိုက္ ေတြ႕ ဆံုသည့္ အခါ ႏိုင္ငံေရး အခင္းအက်င္း မ်ားကလည္း အတက္အက် ျဖစ္တတ္ သည္က အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံ ၏ မျပီးဆံုး ေသးသည့္ ဆႏၵျပပြဲ မ်ားက မီးေမာင္း ထိုးျပေနသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ သမိုင္း ေၾကာင္းအရ ေနာက္ဆံုးတြင္ အာဏာ ႏိုင္ငံေရးက အစဥ္အေမွာင္ တိုက္သြင္းခဲ့ သည္။ လူဟူသည္ အမွား မကင္းသည့္ သေဘာ ျဖစ္ေသာ္လည္း အစဥ္ ျဖစ္ေန ပါက ျမန္မာႏိုင္ငံ သားမ်ား ညံ့ရာက် မည္ျဖစ္သလို ႏုိင္ငံေရး တြင္လည္း အၿမဲ မွားေနသည္က မျဖစ္သင့္။
ကန္႔လန္႔ကာမည္သူ ဖြင့္မည္နည္း
လက္ရွိ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒ အရ လႊတ္ေတာ္က ဒုတိယ သမၼတ သံုး ဦး ေရြးခ်ယ္ ရမည္ျဖစ္ျပီး ျပည္သူမ်ားက ေရြးေကာက္ တင္ေျမႇာက္ ခြင့္မွာ ဒုတိယ သမၼတ ႏွစ္ေန ရာသာရွိ၍ လႊတ္ေတာ္ တြင္ ရွိေနေသာ တပ္မေတာ္သား အစု အဖြဲ႕ မ်ားက တင္သြင္းသည့္ ဒုသမၼတ တစ္ေနရာတို႔ ျဖစ္သည္။
၂ဝ၁၂ ၾကားျဖတ္ ေရြးေကာက္ပြဲ၏ ရလဒ္ကို ျပန္ၾကည့္ပါက အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္က ျပည္သူမ်ား ၏ ေထာက္ခံမႈကို အျပည့္အဝ ရရွိထားျပီး တိုင္းရင္း သား ေဒသမ်ားတြင္ တိုင္းရင္း သားပါတီ မ်ားကသာ လႊမ္းမိုးႏိုင္သည္ ကိုေတြ႕ရမည္ ျဖစ္သည္။ ဤေနရာတြင္ သမၼတ ျဖစ္ရန္ အတြက္ လႊတ္ေတာ္ထဲ၌ တိုင္းရင္းသား တို႔၏ ေထာက္ခံမႈကို အျပည့္အဝ ရရွိရန္ လိုအပ္သည္ မွာလည္း သမၼတ ေရြးခ်ယ္ေရး မဲ အေရအတြက္ ၂ဝဝ က အေရးပါသည့္ အေရ အတြက္ ျဖစ္ေနသည္။ တိုင္းရင္း သား ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္ မ်ား အေနျဖင့္ သမၼတ ျဖစ္လိုေၾကာင္း မည္သူကမွ် ဖြင့္ဟ ေျပာဆိုမႈ မရွိေသးေသာ္လည္း တိုင္းရင္းသား မ်ား၏ ေထာက္ခံမႈ မွာ မူျမန္မာ့ ႏိုင္ ငံေရး အခင္းအက်င္း၏ ေနာက္ ထပ္ ဖြင့္လွစ္ ရမည့္ တံခါး တစ္ခ်ပ္ ျဖစ္ ေနသည္က ေသခ်ာပါသည္။
ပါလီမန္ေခတ္ လူမ်ိဳးစု လႊတ္ေတာ္ အသြင္ေဆာင္ေသာ အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္သည္ တိုင္းႏွင့္ျပည္နယ္ ၁၄ ခုကို အခ်ိဳးညီစြာ ကိုယ္စားျပဳျပီး တူညီေသာ ကိုယ္စားလွယ္ မ်ား အေရအတြက္ ကိုေစလႊတ္ ရျခင္းျဖစ္သည္။ ဤႏိုင္ငံေရး အခင္းအက်င္းသည္ တိုင္းရင္းသားမ်ား ၏ ေထာက္ခံမႈမွာ လြန္စြာ အေရး ပါေၾကာင္း ေတြ႕ျမင္ ရမည္ျဖစ္ သည္။ အခင္းအက်င္း အရ လႊတ္ေတာ္ တြင္ ရွိေနေသာ တိုင္းရင္းသား ကိုယ္စားလွယ္ အမ်ားစု က အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ပိုင္း ဆိုင္ရာ အခက္အခဲ မ်ားကို လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ သူရ ဦးေရႊမန္း ထံမွ တစ္ဆင့္ ေျဖရွင္းေဆာင္ရြက္ေနရသည္။
လက္နက္ပုန္းမ်ားကလည္း မေန
ထိုသို႔ေသာ အေျခအေန မ်ားထဲတြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ႏုိင္ငံေရး အေျပာင္း အလဲ၌ ေနရာမရေသာ ႏိုင္ငံေရး အစု အဖြဲ႕မ်ား၏ လႈပ္ရွားမႈ မွာလည္း ျမန္မာ ႏုိင္ငံေရး ရင့္က်က္မႈ ကို စိန္ေခၚႏုိင္ သည့္အင္အားစု အျဖစ္ တပ္ေပါင္းစုအ သြင္လည္း ျမင္ေတြ႕လာႏုိင္သည္။
ျပည္ေထာင္စု ႀကံ႕ခိုင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႕ ၿဖိဳးေရးပါတီႏွင့္ အမ်ိဳးသား ဒီမုိကေရစီ အဖဲြ႕ခ်ဳပ္ ပါတီတို႔တြင္ ေနရာမရေသာ သူမ်ား အေနျဖင့္ မိမိတို႔၏ ႏိုင္ငံေရး သိကၡာျပန္ရရန္ အ တြက္ ၂ဝ၁၅ မတိုင္မီ လႈပ္ရွားၾက ရမည္ျဖစ္ၿပီး အမ်ားစုမွာ ႏိုင္ငံေရး ပါးနပ္ေသာ တက္ၾကြ လႈပ္ရွား သူမ်ား ျဖစ္သည္။
လက္ရွိ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ အေနျဖင့္ အဆိုပါ စိန္ေခၚမႈ မ်ားကို ဆက္လက္ ရင္ဆိုင္ရန္ ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္တြင္ သမၼတ အျဖစ္ ဆက္လက္ အေရြးခ်ယ္ခံ မည္ ဆိုပါက လက္ရွိ ရရွိထားေသာ ႏိုင္ငံေရး ဂုဏ္သိကၡာ အတြက္ အၾကီးမားဆံုး စိန္ေခၚမႈ တစ္ရပ္ ျဖစ္ေနၿပီး ျပည္ေထာင္စု ႀကံ့ခိုင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ပါတီတြင္း ညီၫြတ္ေရး ကိုလည္း ထိခိုက္မည္ ျဖစ္သည္။ ျဖစ္ေပၚေနဆဲ ႏိုင္ငံေရး အေျပာင္းအလဲကို တာထြက္ေကာင္းႏိုင္ ရန္ အေျခခံေကာင္း မ်ားကိုျပင္ဆင္ေပး ရင္း သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ က အႏိုင္ႏွင့္ ပိုင္း သည္ကသာသမိုင္းတြင္ ဂုဏ္သတင္းေမႊး ပ်ံ႕ေနမည္ျဖစ္သည္ဟု အခ်ဳိ႕ကဆိုသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံေရး နာတာရွည္ေရာ ဂါသည္ ေဆးၿမီးတိုျဖင့္ ကုသရန္  မျဖစ္ႏိုင္။ လက္ရွိ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္း သို႔ ဝင္ေရာက္ ေနေသာ ႏိုင္ငံတကာ အကူအညီ မ်ားမွာ ျမန္မာ့ႏိုင္ ငံေရး အေျပာင္းအလဲကို တစ္ စိတ္တစ္ေဒသ အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳ ဆုေပးဒဏ္ေပး စနစ္သာ ျဖစ္သည္။
ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ မ်ား လက္ရွိအစိုးရ အေျပာင္းအလဲ မ်ားတြင္ ေမွ်ာ္မွန္းထားသေလာက္ ဝင္ေရာက္ မလာသည္ ကလည္း ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္ ႏိုင္ငံေရး ကိုသာ ေစာင့္ ၾကည့္ေန ၾကျခင္းျဖစ္ၿပီး ဟန္ေဆာင္ ေျပာင္းလဲသည္ ဆိုပါက လည္း ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲ တြင္ အေျဖ ေပၚမည္သာ ျဖစ္သည္။
ကမၻာ့ အႀကီးဆံုး ေစ်းကြက္ျဖစ္သည့္ ဥေရာပႏွင့္ အေမရိကေစ်းကြက္က လက္ခံသည့္ အစိုးရ တစ္ရပ္ျဖစ္မွသာ ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ မ်ားက ဝင္လာႏိုင္ မည္ျဖစ္ၿပီး ဒီမိုကေရစီ စနစ္ကို အားျဖည့္ ေပးမည့္ ေလာင္စာ ရမည္ျဖစ္သည္။
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေျပာ ေနသည့္  ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒမျပင္ဆင္မီ ႀကီး ေလးႀကီး ေတြ႕ဆံုမွ သာ ႏိုင္ငံ ေရး အေျဖတစ္ခု ရမည္ ျဖစ္သည္။
၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္တြင္ ျဖစ္ေပၚလာမည့္ ႏိုင္ငံေရး ေျဖေလွ်ာ့မႈ အေပၚ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ မ်ားကို ကိုင္တြယ္ရန္မွာ  လႊတ္ေတာ္တြင္ အမတ္ အမ်ားဆံုး အႏိုင္ရသည့္ ပါတီ တစ္ရပ္ တည္းကေတာ့ အထိအခိုက္ နည္းနည္းျဖင့္ ေဆာင္ၾကဥ္းေပးႏိုင္မည္ မဟုတ္သည္ ကို သင္ခန္းစာ ယူဖြယ္ အတိတ္ ျဖစ္ရပ္ မ်ားက ရွိေနသည္။
အျပန္အလွန္ ေသြးတိုးစမ္းမႈႏွင့္ ဆက္ခံရဦးမည့္ အေမြမ်ား
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ သူရ ဦးေရႊမန္း တို႔ သမၼတ ျဖစ္ရန္ အတြက္ အျပန္အလွန္ ေလးစားမႈ ရွိေၾကာင္းကို ေနျပည္ေတာ္ တြင္ သတင္းေထာက္ မ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုခဲ့ သည့္ျဖစ္ရပ္ က ျပသေနသည္။
”ဥကၠ႒ႀကီး အေနနဲ႔ ၂ဝ၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲ ကို တရား မွ်တစြာ ယွဥ္ျပိဳင္မယ္ ဆိုရင္ ကြၽန္မကို သမၼတ မျဖစ္ေအာင္ ကန္႔သတ္ ထားတဲ့ အခ်က္ေတြ ျပင္ ဆင္ ေပးရ မယ္” ဟု ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ က ေျပာထားခဲ့ၿပီး သူရဦးေရႊမန္းက လည္း ”၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲ အတတ္ႏိုင္ဆံုး တရား မွ်တေအာင္ေဆာင္ ရြက္ေပးမယ္” ဟုႏွစ္ဦး သား သတင္းမီဒီ ယာ မ်ား၏ေရွ႕တြင္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
 ၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒ အရ အရပ္သား အစိုးရ တစ္ရပ္ အျဖစ္ အသြင္ ကူးေျပာင္းႏိုင္ေသာ္ လည္း ယခု ဖြဲ႕စည္းပံုျဖင့္ ေရွ႕ဆက္၍ မရ။
 ျပင္ဆင္ရမည္ ဆိုသည္ ကလည္း အာဏာရ ျပည္ေထာင္စု ႀကံ႕ခိုင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႔ျဖိဳးေရး ပါတီ ဒုတိယ ဥကၠ႒ႏွင့္ အတြင္းေရးမွဴး တို႔ ကိုယ္တိုင္ လႊတ္ေတာ္တြင္ တင္သြင္း ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ မည္သည္ အတိုင္း အတာအထိ ျပင္ဆင္မည္ ဆို သည္ကမူ ျပည္သူမ်ား ၏ ဆႏၵ အေပၚ မူတည္၍ လာမည့္ ၂ဝ၁၄ ႏွစ္သစ္ တြင္ သိျမင္ရမည္ ျဖစ္သည္။
တာဝန္ယူ တာဝန္ ခံရေသာ အစိုးရ မည္သည္ ယခင္အစိုးရ၏ ဆိုးေမြေကာင္း ေမြကို ျငင္းဆန္၍ မရႏိုင္။ ျမစ္ဆံု စီမံကိန္း ျပႆနာက ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္ အတြင္း သမၼတ ျဖစ္မည့္ သူမ်ားကို ေစာင့္ဆိုင္း ေနသည္။ လယ္ယာေျမ အသိမ္းခံထား ရသည့္ လက္ပံေတာင္းေတာင္က ျပည္သူေတြ၏ ဒဏ္ရာက အကင္းမေသ ျဖစ္ေနဆဲ၊ တစ္ႏိုင္ငံလံုး အတိုင္းအတာ ႏွင့္ သိမ္းပိုက္ ထားေသာ လယ္ယာေျမ ကိစၥကလည္း အေျဖမေပၚေသး။ ဘာသာေရး လူမ်ိဳးေရး ပဋိပကၡ အသြင္ေပၚ ေစရန္ ခ်ိန္ကိုက္ဗံုး မ်ားကလည္း ေဖာက္ ခြဲေနဆဲ၊ ႏိုင္ငံေရး ေျပာင္းလဲလာသည့္ ႏွင့္ ဖြံ႔ျဖိဳးမႈ အတြက္ ေပးဆပ္ရမည့္ အရင္း အႏွီး၊ စားပြဲ ဝိုင္းေပၚ တက္လာေသာ္ လည္း အခ်ိန္ မေရြး ျဖစ္ ပြားေနသည့္ ျပည္တြင္းစစ္၊ အာဏာရွင္ ဆန္ဆန္ ေဟာေဟာဒိုင္းဒိုင္း လုပ္ေဆာင္ေန သည့္ အစိုးရ ယႏၱရား၊ ႏိုင္ငံေရးေျပာင္း လဲသေလာက္ လိုက္ပါ မေျပာင္းႏိုင္ေသာ ဆင္းရဲ မြဲေတမႈက ခ်ိန္ကိုက္ဗံုးမ်ားပင္ ျဖစ္ၿပီး၊ …
ရခိုင္ပဋိပကၡကလည္း ႏိုင္ငံေရး အေျပာင္းအလဲတြင္ ထပ္မံေပၚေပါက္လာ ႏိုင္သည့္စိတ္မခ်ရေသးသည့္ဖြဲမီး ျဖစ္ေန ပါေသးသည္။
လက္ရွိ ကမၻာ့ႏိုင္ငံ မ်ား ေတြ႕ႀကံဳ ေနသလို ကမၻာ့ႏိုင္ငံေရး အခင္းအက်င္း ျဖစ္သည့္ ႏိုင္ငံမ်ား အျပန္အလွန္ လႊမ္းမိုးမႈကို လြန္ဆန္ရန္ မွာလည္း လက္ေတြ႔တြင္ တ ကယ္ေတာ့ လြယ္ကူသည္ ေတာ့ မဟုတ္ေပ။ အိမ္နီးခ်င္း တ႐ုတ္ ႏိုင္ငံႏွင့္ ေဒသတြင္း ႏိုင္ငံမ်ား၏ ေတာင္ တ႐ုတ္ ပင္လယ္ အေရး အားၿပိဳင္မႈ၊ အေမရိကန္ႏိုင္ငံ ၏ အာရွေပၚလစီ တို႔ ကို ရင္ဆိုင္ရမည့္ အာဆီယံ ဥကၠ႒ တာ ဝန္ထမ္းေဆာင္မည့္ ႏိုင္ငံ အတြက္က ေတာ့ ႏိုင္ငံတကာ ေလးစားသည့္ အစိုး ရ တစ္ရပ္ ျဖစ္မွသာ ေဒသတြင္း စိန္ေခၚ မႈ  ကိုင္တြယ္ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။
အေျခအေန အရပ္ရပ္ ၏ စိန္ေခၚ မႈမ်ားကို ရင္ဆိုင္ ေျဖရွင္းရန္မွာ ၫြန္႔ ေပါင္း အစိုးရ တစ္ရပ္ျဖစ္မွသာ မလို လားအပ္ေသာ ႏိုင္ငံေရး အက်ပ္အတည္း ကိုေရွာင္ လႊဲႏိုင္ေတာ့ မည္လား။
ယခု က်င့္သံုးေနေသာ ဖဲြ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒအရ သမၼတ အမည္စာရင္းကို အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္တြင္ ၂ ေနရာ ေရြးခ်ယ္ရ မည္ျဖစ္ေသာ္ လည္း ယေန႔ အထိ သမၼတ ျဖစ္လိုေၾကာင္း တရားဝင္ ႏုတ္ဟ ဖြင့္ဆို ေၾကညာထား သူမွာ လက္ရွိ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ နာယက သူရ ဦးေရႊမန္းႏွင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ တုိ႔သာ ရွိေန ေသးသည္။
ေနာက္ထပ္ အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ပါတီႏွင့္ လက္ရွိ အာဏာရ ျပည္ေထာင္စု ႀကံ႕ခိုင္ေရး ႏွင့္ ဖြ႔ံျဖိဳးေရး ပါတီ တို႔သည္လည္း သူရဦးေရႊ မန္းႏွင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အျပင္ သမၼတ ေနရာ အတြက္ ၾကိဳတင္ ေၾကညာထား ျခင္း မရွိသည္က ထိပ္တိုက္ ေတြ႔ဆံုရန္ ဆႏၵ မရွိဆိုသည့္ သေဘာျဖစ္ေန မည္ေလာ။ အျခားႏိုင္ငံေရး ပါတီ မ်ားတြင္ သမၼတ ေနရာ အတြက္ အသံမထြက္ေသးသည္ မွာ ေမးစရာ ပုစၧာတစ္ခုျဖစ္ေနၿပီေလာ။
အထူးသျဖင့္ အမ်ိဳးသား လႊတ္ ေတာ္တြင္ ေရြးေကာက္ခံ ရသည့္ သမၼတ ေနရာ အတြက္ တိုင္းရင္းသား ကိုယ္စား လွယ္ ေလာင္းမ်ား ထဲတြင္ သမၼတ ျဖစ္ ခ်င္ေၾကာင္း မည္သူ ကမွ် ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုမႈ မရွိေသးျခင္းသည္ပင္ ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္ နီးလာသည္ႏွင့္ အမွ် အေရးပါလာေသာ ဝွက္ဖဲ တစ္ခ်ပ္ အျဖစ္ တိတ္ဆိတ္စြာ ရွိေနသည္ျဖစ္ ပါ သည္။
စိုင္းေနာင္
(လႊတ္ေတာ္သတင္းေထာက္တစ္ဦးအျမင္)
Olá! Se você ainda não assinou, assine nosso RSS feed e receba nossas atualizações por email, ou siga nos no Twitter.
Nome: Email:

0 comments:

Post a Comment