အဲေခါင္ေသာင့္
ႏို၀င္ဘာလမွာ က်င္းပမယ့္ နအဖရဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲအမွီ နအဖစစ္တပ္နဲ႔ အပစ္ရပ္ထားတဲ့ တိုင္းရင္းသားအဖြဲ႔ေတြ နယ္ ျခားေစာင့္တပ္ အသြင္ေျပာင္းဖို႔ အၿပီးသတ္ ဖိအားေပးတဲ့ အခ်ိန္မွာ တိုင္းရင္းသားေတြ အဖြဲ႔ေတြဆီက ျပတ္သားတဲ့ တုန္႔ျပန္မႈ ေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိး ထြက္ေပၚလာတာကို ၾကားလိုက္ရပါတယ္။ တခ်ဳိ႔အဖြဲ႔ေတြက လက္မခံဘဲ ျငင္းဆန္ခဲ့ၾကၿပီး စစ္ေရးအရ ေျဖရွင္း လာခဲ့ရင္ ခုခံဖို႔ စစ္ေရးျပင္ဆင္မႈေတြ လုပ္လာသလို တခ်ဳိ႔အဖြဲ႔ေတြေတာ့ လြယ္လြယ္ကူကူနဲ႔ လက္ခံအသြင္ေျပာင္းသြားတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ေကအဲန္ယူကေန ခြဲထြက္ၿပီး နအဖနဲ႔ အပစ္ရပ္သြားတဲ့ ကရင္အဖြဲ႔ေတြထဲမွာလည္း လက္ခံသူေတြေရာ လက္မ ခံတဲ့သူေတြပါ ရွိေနတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ အပစ္ရပ္ထားတဲ့ ကရင္အဖြဲ႔ေတြထဲက အႀကီးမားဆံုး အဖြဲ႔တခုျဖစ္တဲ့ ဒီေကဘီေအ ရဲ႕ ထိပ္တန္းေခါင္းေဆာင္တခ်ဳိ႕နဲ႔ တပ္ဖြဲ႔၀င္အမ်ားအျပား နအဖရဲ့ နယ္ျခားေစာင့္တပ္အသြင္ေျပာင္းမႈကို လက္ခံသြားခဲ့ေသာ္ လည္း ဗိုလ္ႏႈတ္ခမ္းေမြး ဦးေဆာင္တဲ့ တပ္မဟာ ၅ကေတာ့ အသြင္ေျပာင္းတာကို ယေန႔ခ်ိန္ထိ လက္မခံဘဲ ျငင္းဆန္ေနလွ်က္ ရွိပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ ကရင္ထုတရပ္လံုးက ဒီေကဘီေအကို အမ်ဳိးသားေရးအတြက္ လမ္းေၾကာင္းမွန္ကို ျပန္လည္ေလွ်ာက္ လွမ္းႏိုင္ဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္တႀကီး ရွိခဲ့ၾကပါတယ္။ န၀တ/နအဖနဲ႔ အပစ္ရပ္ သြားျပီးတဲ့ေနာက္ပိုင္း သူတို႔ေတြရဲ့ အလိုက် မိုက္မဲခဲ့မႈ ေတြေၾကာင့္ ကရင္ထုတစ္ရပ္္လံုးက ေအာ့ႏွလံုးနာ မုန္းတီးမႈကို ခံေနရလင့္ကစား ညီအစ္ကိုခ်င္းပီပီ ခြင့္လႊတ္ေပးႏိုင္တဲ့စိတ္၊ နားလည္သည္းခံေပးႏိုင္တဲ့စိတ္ေတြ ရွိေနေသးတယ္ဆိုတာ ဗိုလ္ႏႈတ္ခမ္းေမြးရဲ႕ ျပတ္သားတဲ့ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ထြက္ေပၚလာအၿပီး ကရင္ထုတစ္ရပ္လံုးရဲ႕ တုန္႔ျပန္မႈေတြက သက္ေသျပလွ်က္ရွိပါတယ္။
မတူညီမႈေတြကို အေျခခံျပီး ျဖစ္ေပၚလာခဲ့တဲ့ အားနည္းခ်က္ေတြကို အခ်ိန္မွီ ျပဳျပင္ မေျပာင္းလဲႏိုင္ခဲ့တာေၾကာင့္ အိမ္ ေပၚကေန ဆင္းသြားခဲ့ျပီး ေပၚေပါက္လာခဲ့တဲ့့ ဒီေကဘီေအအဖြဲ႔ဟာ အခ်ိန္တန္ အိမ္ျပန္လာရမွာျဖစ္ေသာ္လည္း အျပင္ေလာ ကမွာေနၿပီး သူစိမ္းေတြရဲ့ အခြင့္အေရးေတြေပး ေျမာက္ထိုးပင့္ေကာ္မႈေတြေၾကာင့္ အိမ္ကိုျပန္မလာႏိုင္ေတာ့တဲ့အျပင္ ကိုယ့္ကို ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေပးခဲ့တဲ့ အိမ္က မိဘမ်ားကိုပင္ သားဆိုးသမီးဆိုးမ်ားပီပီ ရန္မူလာရတဲ့ အဆင့္အထိ ေရာက္လာခဲ့ရပါတယ္။ ဘယ္အဖြဲ႔အစည္းမဆို အားနည္းခ်က္ကိုယ္စီ ရွိႏိုင္ပါတယ္။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ေကအဲန္ယူကေန ခြဲထြက္ၿပီး ဒီေကဘီေအ ေပၚေပါက္လာခဲ့ရေသာ္လည္း ကရင္အမ်ဳိးသား အလံေတာ္ေအာက္မွာ ရွိေနကာ ကရင္အမည္ခံ အဖြဲ႔တခုျဖစ္ခဲ့တာေၾကာင့္ အဆိုးထဲက အေကာင္းတခုလို႔လည္း ေျပာလို႔ရႏိုင္ပါေသးတယ္။ ကရင္ခ်င္း ကရင္ခ်င္း ျပန္လည္တိုက္ခိုက္၊ ကရင္ျပည္သူ အမ်ားအျပား ဒုကၡပင္လယ္ေ၀ေနရတဲ့ ဒီေကဘီေအ ေပၚေပါက္လာအၿပီး ျဖစ္ေပၚလာခဲ့ရတဲ့ ေၾကကြဲဖြယ္ရာ အရာေတြရဲ႕ တဖက္မွာလည္း အမ်ဳိးသား စာေပ၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ အႏူပညာေတြကို အတိုင္းအတာတခုထိ ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္မႈေတြနဲ႔ အမ်ဳိးသား အလံေတာ္ကို တိုင္ထိပ္ျမင့္ျမင့္မွာ လႊင့္တင္ႏိုင္ခဲ့့တာေတြေၾကာင့္ အဆိုးေတြ အမ်ားအျပားထဲက လက္ညဳိးထိုးႏိုင္စရာ အေကာင္းေလးေတြလို႔ ဆိုလို႔ရႏိုင္ပါတယ္။
အဆိုးနဲ႔ အေကာင္း ဘယ္ဟာပိုမ်ား၊ ဘယ္ဟာ ပိုနည္းေနလဲဆိုတာကိုေတာ့ ေပတံနဲ႔တိုင္းထြာ ခ်ိန္ခြင္နဲ႔ ခ်ိန္ဆလို႔႔ မရ ႏိုင္ေသာ္လည္း အဆိုးဘက္လုပ္ခဲ့တာကိုေတာ့ အဆိုးပဲ သမိုင္းမွာ တြင္က်န္ေနမွာျဖစ္သလို အေကာင္းဘက္လုပ္ခဲ့ရင္ေတာ့ အေကာင္းပဲ သမိုင္းထဲမွာ တြင္က်န္ရစ္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း ယေန႔ နအဖရဲ႕ နယ္ျခားေစာင့္တပ္ကို လက္ခံ လိုက္ၿပီးတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ တမ်ဳိးသားလံုး အထြတ္အျမတ္ထားတဲ့ အမ်ဳိးသားအလံကိုပင္ အသံုးျပဳခြင့္မရေတာ့ဘဲ နအဖရဲ႕ လက္ေအာက္ခံ တပ္တခုသာသာ ျဖစ္ခဲ့ရတာကေတာ့ ကရင္ထုတစ္ရပ္လံုး လိုလားတဲ့အရာတခု မဟုတ္သလို လက္ခံလို႔ရႏိုင္ မယ့္အရာတခုလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေတြအားလံုးရဲ႕ သမိုင္းတရားခံေတြကေတာ့ ေခါင္းေဆာင္လုပ္တဲ့သူေတြမွာသာ ျဖစ္ပါ တယ္။ စည္းစိမ္ဥစၥာေတြ တသက္စာ စားမကုန္ ေသာက္မကုန္ႏိုင္ေတာ့ဘဲ ေလာဘရမက္ေတြတက္ၿပီး ဘယ္သူေသေသ ငေတမာရင္ၿပီးေရာ ဆိုသလို မိမိရဲ႕ အက်ဳိးစီးပြားအတြက္နဲ႔ လက္ေအာက္ငယ္သားေတြကို နအဖရဲ႕ လက္ေအာက္ထဲ သြတ္ သြင္းလိုက္တာကေတာ့ ရာဇ၀င္ ႐ုိင္းလြန္းလွပါေပတယ္။
သူတို႔ေတြအားလံုး ကိုယ့္အမ်ဳိးသားကို မခ်စ္ၾကတာေတာ့ မဟုတ္ႏိုင္ ပါဘူး။ လူတိုင္းလူတိုင္း အနည္းနဲ႔ အမ်ား ကိုယ့္အမ်ဳိးသားကို ကိုယ္ခ်စ္တဲ့စိတ္ေတာ့ ရွိၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း အမ်ဳိးကို အရမ္းခ်စ္ၾကပါတယ္ဆိုတဲ့ ကရင္ေတြ အခ်ဳိ႕ဟာ မ်ဳိးခ်စ္မ်က္ကန္းေတြလို ျဖစ္လာၾကၿပီး ေနာက္ဆံုးေတာ့ ရန္သူရဲ႕ လွည့္ကြက္ ကို ခံႏိုင္ရည္မရွိခဲ့ၾကပါဘူး။ စည္းစိမ္ဥစၥာ ပိုင္ဆိုင္မႈေတြေၾကာင့္လည္း အမ်ဳိးသားေရးဟာ သူတို႔အတြက္ အေရးႀကီးတဲ့အရာ မျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။ တလြဲဆံပင္ေကာင္းစြာပဲ ရန္သူခိုင္းတဲ့အလုပ္ကို ဆက္လုပ္ၿပီး သူတို႔အက်ဳိးစီးပြားကို ဆက္ ကာကြယ္အံုးမွာ ကေတာ့ ေမးစရာေတာင္ လိုေတာ့မယ္ မထင္ပါဘူး။
ႏြားကြဲရင္ က်ားဆြဲမယ္ ဆိုတဲ့ ေရွးလူႀကီးေတြရဲ႕ စကားပံုတခုရွိခဲ့ပါတယ္။ ကရင္အမ်ဳိးသားေတြ စည္းလံုးညီၫႊတ္မႈ ေတြ အားနည္းခဲ့တာေၾကာင့္ အကြဲကြဲ အျပားျပား ျဖစ္ခဲ့ၾကရၿပီး အခ်ဳိ႕က အမ်ဳိးသားေရးပန္းတိုင္ကို လမ္းမွန္မွန္နဲ႔ ဆက္လက္ ေလွ်ာက္လွမ္းႏိုင္ခဲ့ၾကေသာ္လည္း အခ်ဳိ႕ကေတာ့ လမ္းေၾကာင္းေတြေျပာင္းကာ တပါးသူရဲ႕ အရိပ္အာ၀ါသေအာက္မွာ ေရာက္ ရွိခိုလႈံသြားခဲ့ရပါတယ္။ ကရင္ေတြ ကြဲသြားခဲ့ရတာ ရန္သူေတြရဲ႕ သပ္လွ်ိဳထိုးခြဲမႈဆိုတဲ့ လက္နက္တခုနဲ႔ ထိုးခြဲတယ္လို႔ ဆိုလို႔ရ ေသာ္လည္း တဖက္မွာ ျပန္ၾကည့္ရင္ေတာ့ ကိုယ့္အေပၚမွာလည္း အမ်ားႀကီး မူတည္တာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ရန္သူဟာ ရန္သူ အလုပ္ကို တစိုက္မတ္မတ္ လုပ္ေနမွာ ျဖစ္သလို သူ႔ကို အားၿပိဳင္အာခံေနသူမွန္သမွ်ကို အားအင္ခ်ိနဲ႔ေစၿပီး ၿပိဳကြဲပ်က္စီးသြား ေအာင္ လုပ္ေနမွာေတာ့ သူ႔အလုပ္ သူ႔တာ၀န္တခု ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္ကသာ ခိုင္ခိုင္မာမာရွိမယ္ဆိုရင္ ဘယ္ရန္သူရဲ့ သပ္လွ်ဳိ ထိုးခြဲမႈကို ခံရမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ့္မွာ အက္ေၾကာင္းရွိေနလို႔သာ ရန္သူက လြယ္လြယ္ကူကူနဲ႔ သပ္လွ်ဳိထုိးခြဲႏိုင္ခဲ့တာပါ။ ၀ါး ကြဲမွသာလွ်င္ ၀ါးထဲကို ေရ၀င္ႏိုင္သလို ၀ါးအကြဲမရွိဘဲ ေရဘယ္လိုမွ ၀ါးထဲကို မ၀င္ႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေတြကို ေျပာေနဆိုေနရတာက လည္း သင္ခန္းစာေတြ ယူတတ္ႏိုင္ဖို႔နဲ႔ အေျဖမွန္တခုကို ရရွိႏိုင္ဖို႔သာ ရည္ရြယ္ ေျပာဆိုေရးသားေနရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေခ်းေျခာက္ေရႏူးေနတာလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ အတိတ္သမိုင္းေတြက ယေန႔အခ်ိန္အတြက္ သင္ခန္းစာေကာင္းေတြ အမ်ားႀကီး ရႏိုင္သလို အတိတ္ေဟာင္းတုန္းကလို အက္ေၾကာင္းေတြျဖစ္မလာႏိုင္ေအာင္လည္း အရင္ သင္ခန္းစာေကာင္းေတြကေန ႀကိဳ တင္ဖာေထး ျပင္ဆင္ေပးသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါ့ျပင္ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တဲ့ ကရင္အခ်င္းခ်င္း ကြဲခဲ့ၾကရတာေတြကို ပုဂၢဳိလ္တဦးတေယာက္ လူအစုအဖြဲ႔တခုကို လက္ညဳိးထိုး အျပစ္ပံုခ်တာထက္ အျပဳသေဘာေဆာင္ၿပီး အမွန္ကို အမွန္တိုင္း တံခါးဖြင့္ၿပီး အေျဖရွာတာက ပိုၿပီး အက်ဳိးရွိပါတယ္။ ကိုယ့္ မွာရွိတဲ့ အားနည္းခ်က္ေတြကိုလည္း မွန္မွန္ကန္ကန္ ေ၀ဖန္ေထာက္ျပျခင္းျဖင့္ ဆက္ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္မယ့္ အမ်ဳိးသားထုအတြင္း အက္ေၾကာင္းေတြကို ႀကိဳတင္ကာကြယ္ႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အမွားကို မွားမွန္းသိလွ်က္နဲ႔ မေ၀ဖန္မေထာက္ျပရင္ အဆိပ္ပင္ ေရေလာင္းသလိုမ်ဳိး ျဖစ္သြားႏိုင္ပါတယ္။ အမ်ားနဲ႔ စုဖြဲ႔ထားတဲ့ ဘယ္အဖြဲ႔အစည္းမဆို အားနည္းခ်က္ကိုယ္စီ ရွိႏိုင္ပါတယ္။ အားနည္းခ်က္ရွိေနတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းတခုကို အၿမဲတမ္း အားနည္းခ်က္ေတြ ရွိေနႏိုင္တယ္လို႔ တရားေသ ယူဆလို႔မရသလို လြယ္လြယ္နဲ႔ ေပ်ာက္သြားႏိုင္ပါတယ္ ဆိုတာကိုလည္း တထစ္ခ် ယံုၾကည္လိုက္လို႔လည္း မရလို႔ပါဘူး။ ကိုယ့္အမ်ဳိးသားေတြကို တိုးတက္ေစခ်င္ စည္းလံုးေစခ်င္ရင္ စည္းလံုးမႈကို ခိုင္ၿမဲေစမယ့္ လုပ္ရပ္မ်ားကို ခုခ်ိန္ကေနစၿပီး ကရင္လူမ်ဳိး တဦးစီတိုင္းမွာ က်င့္ႀကံဖို႔ လိုအပ္ပါၿပီး။ မတူညီတဲ့ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈ၊ ဘာသာစကား၊ ေနရာေဒသ၊ စာေပစတဲ့ ကြဲျပားမႈေတြကို အေျခခံၿပီး ခြဲျခားၾကတာထက္ ကရင္ဆိုတဲ့ အမ်ဳိးသားတခုကိုပဲ ျမင္တတ္ဖို႔ အရမ္း လိုအပ္ေနပါတယ္။
သမိုင္းတေလွ်ာက္လံုးမွာ ကရင္ေတြ ကြဲျပားခဲ့တာေတြကိုပဲ ျမင္ခဲ့ၾကရေသာ္လည္း ျပန္လည္ေပါင္းစည္းႏိုင္တဲ့အရာ ေတြကေတာ့ ရွာမွရွားတဲ့ အရာတခုျဖစ္တာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ႏွစ္အေတာ္ၾကာ အတူတူ တိုက္လာခဲ့ၾကၿပီးမွ ဘာသာေရးကို အ ေျခခံၿပီး နအဖရဲ႕ အသံုးေတာ္ခံ ျဖစ္သြားခဲ့တဲ့ ဒီေကဘီေအရဲ႕ ၁၅ႏွစ္ သက္တမ္းအတြင္းမွာလည္း မိခင္အဖြဲ႔အစည္းနဲ႔ ျပန္လည္ ေပါင္းစည္းမယ့္ အရိပ္အေရာင္ေလးပင္ မေတြ႔ခဲ့ရတာဟာ နအဖပဲ ေတာ္လြန္းလို႔လား ကိုယ္ကပဲ ညံ့လို႔လားဆိုတာေတာ့ ေခါင္းရွိသူတိုင္း စဥ္းစားဆံုးျဖတ္ေပးႏိုင္မယ့္ အရာတခု ျဖစ္ပါတယ္။ အႏွစ္ႏွစ္အလလ အေသအလဲ တိုက္ခိုက္ခဲ့ၾကတဲ့ ရန္သူ တေယာက္ကိုပင္ မိတ္ေဆြျဖစ္ေအာင္ နအဖက လုပ္ႏိုင္ခဲ့တာပဲ ကိုယ့္အမ်ဳိးသားအခ်င္းခ်င္းက ဘာလို႔ တဖန္ျပန္ၿပီး ေပါင္း စည္းႏိုင္ေအာင္ ျပန္မလုပ္ႏိုင္ခဲ့ရတာပါလဲ။ ျပန္လည္ဆန္းစစ္ၾကဖို႔ လိုပါၿပီ။ ဒါေတြကို လုပ္ေဆာင္ဖို႔က တဦးေကာင္းတ ေယာက္ေကာင္းနဲ႔ လုပ္လို႔လည္း မရပါဘူး။ ကရင္အမ်ဳိးသားတဦးတေယာက္စီတိုင္းမွာ တာ၀န္ရွိပါတယ္။
အနာရွိရင္ ေဆးရွိရပါမယ္။ အဆိုပါအနာအတြက္ ေဆးကို အခ်ိန္မွီ ရွာႏိုင္ရန္လည္း အလြန္ပဲ အေရးႀကီးလွပါတယ္။ သို႔မဟုတ္ပါက အနာဟာ ခႏၶာကိုယ္တြင္း ေနရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ စိမ့္၀င္လိႈက္စားလာၿပီး အနာနဲ႔ေဆး မတိုးႏိုင္ေတာ့မွာ ကို ေရာက္လာႏိုင္ကာ စိုးရိမ္ရမယ့္ အေျခအေနကို ေရာက္ရွိလာႏိုင္ပါတယ္။ ယေန႔ကရင္အမ်ဳိးသားေတြ ခံစားေနရတဲ့ အနာ ဟာလည္း အခ်ိန္မွီ ကုလို႔ရႏိုင္တဲ့ အနာတခုျဖစ္တာေၾကာင့္ ဒီအနာအတြက္ တိုးႏိုင္မယ့္ေဆးကို ရွာေဖြရန္မွာ ကရင္တမ်ဳိးသား လံုးရဲ႕ သမိုင္းေပးတာ၀န္တရပ္ ျဖစ္လာပါတယ္။ ေဆးရရွိႏိုင္ဖို႔ ရွာေဖြရာမွာလည္း အနာျဖစ္လာရတဲ့ အရင္းအျမစ္ကို သိရွိႏိုင္ဖို႔ လည္း လိုအပ္တာေၾကာင့္ ေသေသခ်ာခ်ာ ရွာေဖြေလ့လာၿပီးမွသာလွ်င္ အနာေပ်ာက္ႏိုင္မယ့္ ေဆးေကာင္းတခြက္ကို ရရွိလာ ႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကရင္တမ်ဳိးသားလံုးအေနျဖင့္ ကြဲျပားေနတဲ့ ေနာက္ခံအေၾကာင္းအရင္းေတြျဖစ္တဲ့ဲ့ ကိုးကြယ္ယံု ၾကည္မႈ၊ စာေပ၊ ဘာသာစကား၊ ေနရာေဒသ၊ ပုဂၢဳိလ္ေရး စတဲ့ အစြဲေတြကို ေဘးမွာ ခဏတာခ်ထားၿပီး တမ်ဳိးသားလံုး ခံစားေန ရတဲ့အနာကို ညီညီၫႊတ္ၫႊတ္ စုေပါင္းရွာေဖြ ကုသၾကမယ္ဆိုရင္ျဖင့္ မေ၀းေသာ လက္တကမ္းမွာ ကရင္တမ်ဳိးသားလံုး လိုလားေတာင့္တေနတဲ့ စည္းလံုးညီၫႊတ္မႈကို ရရွိမယ္လို႔ ယံုၾကည္မိပါေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ရပါတယ္။
Wednesday, September 22, 2010
အေမေက်ာ္ေဒြးေတာ္ အလြမ္းသင့္သြား သူမ်ားနဲ႔ သမိုင္းက ေပးတဲ့ သင္ခန္းစာ
Posted by
အဲေခါင္ေသာင့္
at
6:39 AM
Subscribe to:
Post Comments (Atom)