အမ်ိဳးသားမ်ားတန္းတူေရး ဒီမိုကေရစီေရး
လူ႕အခြင့္အေရးႏွင့္ အမွန္တရားကို ျမတ္နိုးေသာ အားလံုးေသာ ျပည္သူမ်ား
အိႏၵိယနိုင္ငံ Andamand Nicobar (A&N) ရွိ Port Blair ၿမိဳ႕ အက်ဥ္းေထာင္ရိွ West Bengal ၿမိဳ႕ေတာ္ Kolnata ရွိ Presidency Correcfional Home ေခၚ ဗဟိုအက်ဥ္းေထာင္ႀကီးတြင္ ၁၂ နွစ္ ေက်ာ္ၾကာ ထိမ္းသိန္းခ်ဴပ္ေနွာင္ျခင္းခံခဲ့ၾကရေသာ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာနိုင္ငံ တိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးမ်ားအခ်ဳပ္အျခာျပန္လည္ရရိွေရး၊ ကိုယ္ကံၾကမၼာကိုယ္ဖန္တီးနိုင္ေရး၊ အမ်ိဳးသားတန္းတူေရး၊ ဒီမိုကေရစီေရးနွင့္ လူ႕အခြင့္အေရးတို႕အတြက္ ျပည္သူလူထုအာဏာကို မတရားရယူထားေသာ ဘံုရန္သူ စစ္အစိုးရ အဆက္ဆက္ကို လက္နက္ကိုင္ ဆန္႕က်င္ေတာ္လွန္ တိုက္ခိုက္ေနၾကေသာ ရခိုင္ျပည္အမ်ိဳးသား စည္းလံုးညီညြတ္ေရးပါတီ (NUPA) နွင့္ ကရင္အမ်ဳိးသားအစည္းအရုံး (KNU) မွ ေတာ္လွန္ေရး ရဲေဘာ္ ၃၄ ဦးတို႕ အျမန္ဆံုးလြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ တက္အားသေရြ႕အဖက္ဖက္မွ ဝိုင္းဝန္းကူညီေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့ၾကေသာ နိုင္ငံတကာ အဖဲြ႕အစည္းမ်ား၊ တိုင္းရင္းသားေတာ္လွန္ေရးအဖဲြ႕အစည္းအသီးသီးနွင့္ ျပည္တြင္းျပည္ပ ဒီမိုကေရစီအင္အားစု အဖဲြ႕အစည္းမ်ား၊ တသီးပုဂၢလမ်ားနွင့္ ရခိုင္နွင့္ ကရင္ျပည္သူလူထုအားလံုးကို အထူးေက်းဇူးတင္ရိွပါေၾကာင္း စာေရးအေၾကာင္းၾကားအသိေပးအပ္ပါသည္။
ကြ်န္ေတာ္တို႕ရခိုင္နွင့္ ကရင္ေတာ္လွန္ေရး ရဲေဘာ္မ်ားသည္ အိႏၵိယစစ္ေထာက္လွမ္းေရးအရာရိွ LT. col. Grewal၏ ကမကထျပဳ ေဆာင္ရြက္မႈႏွင့္ အိႏိၵယအာဏာပိုင္မ်ား၏ သေဘာတူဖိတ္ေခၚခ်က္အရ အႏၵိယနိုင္ငံ A&N ေခၚ ကပၸလီကြ်န္းတြင္ ၾကားခံစခန္းတစ္ခု တည္ေဆာက္ရန္ေရာက္ရိွလာခဲ့ၾကရာ အိႏိၵယေၾကး၊ ေရ၊ ေလတပ္မ်ားက " Operation leech" ေခၚ ပင္လယ္ေမွ်ာ့စစ္ဆင္ေရးျဖင့္ ၁၉၉၈ ခု ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၁၁ ရက္ နံနက္ ၈ နာရီ ၃ဝ ခန္႔ေလာက္တြင္ အႏၵိယနိုင္ငံ ကပၸလီကြ်န္းစုရိွ "Landfall" ကြ်န္းတြင္ ဥပါယ္တံမွ်ဥ္ျဖင့္ ဖမ္းဆီးလိုက္ၿပီး ကြ်န္ေတာ္တို႕၏ ေခါင္းေဆာင္မ်ားျဖစ္ၾကေသာ NUPA မွ စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္ ခိုင္ရာဇာ ဗိုလ္မွူးေစာထြန္း၊ ဗိုလ္ရန္နိုင္၊ ဗိုလ္လင္းဇံခိုင္နွင့္ KNU မွ ဖဒိုမွူးလယ္ျမင့္ေဆြတို႕ ၆ ဦးကို ေသြးေအးေအးျဖင့္ ရက္ရက္စက္စက္အနီးကပ္ ပစ္သတ္ခဲ့ၾကပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႕ကို ဖမ္းဆီးၿပီး အပ္သားအာဏာပိုင္မ်ားထက္ထဲသို႕ လဲႊအပ္အပ္ျခင္းမျပဳဘဲ A&N အႏၵမန္ နီကိုဘာကြ်န္းၿမိဳ႕ေတာ္ Port Blair ေပါ့ပေလးယား၏ စစ္တပ္စခန္းတခုတြင္ တိတ္တဆိတ္ေခတၲထိန္းသိမ္းထားခဲ့ၿပီးေနာက္ ကြ်န္ေတာ္တို႕ထဲမွ (၁ဝ)ဦးကို New Delhi သုိ႕ စစ္တပ္ပိုင္ေလယာဥ္ျဖင့္ ေခၚေဆာင္သြားၿပီး "MI" စစ္ေထာက္လွမ္းေရး ရံုးခ်ဳပ္တြင္ ရက္အတန္ၾကာ စစ္ေဆးေမးျမန္းခဲ့သည္။ New Delhi သို႕ေခၚေဆာင္သြားခိ်န္တြင္ ကြ်န္ေတာ္တို႕ (၁ဝ) ဦးကို စစ္ယူနီေဖာင္းမ်ားျဖင့္ ဝတ္ဆင္ေပးၿပီး သာမာန္အရပ္သားမ်ားခဲြျခားမသိနိုင္ေအာင္ ပံုဖ်က္ကာ တိတ္တဆိတ္ ယူေဆာင္သြားခဲ့သည္။ ထို႕ေနာက္ က်န္ရဲေဘာ္မ်ားကို သတင္းမီဒီယာသမားမ်ားလက္လွမ္းမမီွနိုင္ေသာ "Port Blair" ၿမိဳ႕ေတာင္ဘက္ မိုင္ ရာေပါင္းမ်ားစြာ ကြာေဝးေသာ Nicobar နီကိုဘာကြ်န္းရိွ "Campbell Bay" ၿမိဳ႕ငယ္သို႕ လ်ိဳ႕ဝွက္စြာယူေဆာင္သြားခဲ့ၿပီး စစ္တပ္စခန္းတခုတြင္ တိတ္တဆိတ္ခ်ဳပ္ေနွာင္ထားခဲ့သည္။ အရပ္သားအာဏာပိုင္မ်ားလက္ထဲသို႕ ၂၇၊ ၂၊ ၉၈ ေန႕တြင္ လဲႊေျပာင္းေပးခဲ့ၿပီး Port Blair ၿမိဳ႕ အက်ဥ္း ေထာင္ထဲသို႕ ၂၄၊ ၃၊ ၉၈ ေန႔တြင္ ျပန္လည္ ယူေဆာင္ခ်ဳပ္ေနွာင္ျခင္းခံခဲ့ရပါသည္။ ၂၆၊ ၃၊ ၉၈ ေန႔ Port Blair Chief Judiccial Magnistrate (C.J.M) Court သုိ႔ ရုံးထုတ္ခံရၿပီး ၁၈၊ ၂၊ ၉၈ ေန႔စြဲျဖင့္ Lt. Commander- Rs. Dhauker of First Information Report ac: F.I.R. No.50/98 တြင္ U.S.121A/122/123/120B.I.P.C section 14 of Foreigners Act, 1946-Section 23/27 Arms Act, 1959 and Section 5 of Explosive Substance Act, 1908 စသည့္ ပုဒ္မမ်ားျဖင့္ တရားစဲြကာ နိုင္ငံတကာလက္နက္ေမွာင္ခို အေရာင္းအဝယ္သမားမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း အိႏၵိယအေရွ႕ေျမာက္ပိုင္း ေဒသရိွ အိႏၵိယအစိုးရကို လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ပုန္ကန္ေနၾကေသာ သူပုန္မ်ားအား လက္နက္မ်ားေရာင္းခ်အကူအညီေပးကာ အိႏိၵယနိုင္ငံ၏ အက်ိဳးစီးပြားကို ေနွာင့္ယွက္ဖ်က္ဆီးရန္ ႀကိဳးပမ္းေနၾကသူမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း စြပ္စဲြထားပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔အမႈကို Central Bureau of Intelligence (C.B.I) လက္ထဲသို႔ လဲႊအပ္ၿပီး သံုးလအတြင္းအမႈတြဲ မတင္နိုင္ျခင္းေၾကာင္း ၂၈၊ ၅၊ ၉၈ ေန႔ CYM မွ အာမခံေပးေသာ အမိန္႔ကို ထုတ္ျပန္ခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္ A&N ကြ်န္းအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး I.O. Gupta လက္မွတ္ျဖင့္ ဟုဆိုကာ ေနာက္ထပ္ေထာင္ဒါဏ္ (၁၂) လတိုးရန္ အမိန္႔ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။ အမွန္မွာ ကြ်န္ေတာ္တို႔သည္ အိႏၵိယအာဏာပိုင္မ်ား စြပ္စဲြသလို အိႏၵိယနိုင္ငံ၏ လုံၿခံဳေရးကို ၿခိမ္းေျခာက္သည့္ လုပ္ရပ္မ်ားကို မည့္သည့္အခါမွ က်ဴးလြန္ခဲ့ျခင္းမရိွခဲ့သည္ သာမက အိႏၵိယနိုင္ငံ၏ လုံၿခံဳေရးအတြက္ အိႏၵိယစစ္တပ္နွင့္ ပူးတဲြစစ္ဆင္ေရးမ်ားျပဳလုပ္ျခင္း ဗမာျပည္တြင္း တရုတ္အစိုးရ၏ စစ္အေျခစိုက္စခန္းမ်ား ေရဒါစခန္းမ်ား တည္ေဆာက္ေနျခင္းကို စံုစမ္းေထာက္လွမ္းေပးျခင္းနွင့္ အိႏၵိယနိုင္ငံ၏ လံုၿခံဳေရးနွင့္ ပတ္သတ္သည့္ အေရးႀကီးသည့္ သတင္းမ်ားေပးပို႔ျခင္းျဖင့္ အိႏၵိယနိုင္ငံေတာ္လံုၿခံဳေရးကို ပူးေပါင္းကူညီေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့ပါသည္။
ကြ်န္ေတာ္တို႔သည္ Port Blair ၿမိဳ႕ အက်ဥ္းေထာင္ထဲတြင္ နိုင္ငံေတာ္လံုၿခံဳေရးပုဒ္မနွင့္ အက်ဥ္းခ်ခံေနရစဥ္ ထမင္းယူခိ်န္၊ ေရခ်ိဳးခိ်န္မွ လဲြ၍အျပင္သို႔ ထြက္ခြင့္မျပဳဘဲ တိုက္ပိတ္ထားကာ ျပင္ပနွင့္ အဆက္အသြယ္ျဖတ္ေတာက္ထားခဲ့သည္။ အေျခစစ္ South Asian Human Rights Documentaion Centre မွ လူ႔အခြင့္အေရးေရွ႕ေန " Hinery Tiphy " သည္ တရားရံုးေတာ္မွ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔နွင့္ေတြ႔ဆံုရန္ ၂၇၊ ၈၊ ၉၈ ေန႔ အက်ဥ္းေထာင္ထဲသို႔ ေရာက္ရိွလာခဲ့ေသာ္လည္း အာဏာပိုင္မ်ား၏ ေနွာင့္ယွက္မႈေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ထဲမွ ေခါင္းေဆာင္တဦးနွင့္ အခ်ိန္းအနည္းငယ္ ေတြ႕ခြင့္ရသည္မွအပ က်န္လူမ်ားနွင့္ ေတြ႕ခြင့္မရခဲ့သည့္အျပင္ ေနာက္ထပ္ A&N ကြ်န္းသို႕ လာေရာက္ခြင့္ကိုပင္ ပိတ္ပင္ျခင္းခံခဲ့ရသျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႕၏ အက်ိဳးေဆာင္ေရွ႕ေနအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ခြင့္မရိွခဲ့ေတာ့ေပ။ National Security Act ပုဒ္မျဖင့္ ၁၂ လျပည့္သည္တိုင္ အာဏာပိုင္မ်ားထံမွ တစံုတရာ ထူးျခားေျပာင္းလဲမျမရိွသျဖင့္ မတတ္သာသည့္အဆံုး ၇ ရက္ ၾကာ အစာငတ္ခံ ဆႏၵျပေတာင္းဆိုေသာအခါမွသာ တရားရံုးမွ အစိုးရ ေရွ႕ေနတဦးနွင့္ ေရဒီယိုနားေထာင္ခြင့္ သတင္းမဂၢဇင္းမ်ားဖတ္ခြင့္ျပဳပါ ေတာ့သည္။ အစိုးရမွေပးေသာ ေရွ႕ေနအေပၚ အယံုအၾကည္မရိွသျဖင့္ ၂၈၊ ၈၊ ၉၈ ေန႕ New Delhi အေျခစိုက္ လူ႕အခြင့္အေရးေရွ႕ Ms Nandita Haksar ေန Ms Nandita Hakar ကို ကြ်န္ေတာ္တို႔အက်ိဳးေဆာင္ေရွ႕ေနအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳ လက္မွန္ေရးထိုးေပးခဲ့သည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႕၏ ေရွ႕ေနမႀကီး Ms Nandita Hakasar ESifh Port Blair. C.J.M. Natoo တို႕၏ ပူးေပါင္းကူညီႀကိဳးပမ္းမႈေၾကာင့္ အာမခံေငြ လူတစ္ဦး ရူပီးေငြ ၁ဝ ဝဝဝ က်ေပးကာ Personal Surely Bound ျဖင့္ ၁၃၊ ၁ဝ၊ ၉၉ ေန႕ည ၁၂း ၃ဝ ခန္႕တြင္ အက်ဥ္းေထာင္မွ လြတ္လာခဲ့ သည္။ သို႕ေသာ္ ေထာင္ဂိတ္ဝတြင္ ရဲမွ ျပန္၍ ဖမ္းဆီးၿပီး Port Blair ၿမိဳ႕တြင္းရိွ အစိုးရအေဆာက္အဦးသံုးထပ္တိုက္အို တစ္လံုးေပၚတြင္ ေနရာခ်ေပးကာ ထူထပ္ေသာအေစာင့္အရွာက္မ်ားနွင့္ တင္းၾကပ္ေသာ ဥပေဒမ်ားခ်မွတ္ကာ "ံHouse Arrest" အက်ယ္ခ်ဳပ္ျဖင့္ ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းထားခဲ့ပါသည္။ အျပင္ထြက္လွ်င္ ပုလိပ္အေစာင့္မ်ားျဖင့္သြားလာရပါသည္။ တရားရံုး၊ ေဆးရံုး၊ ေစ်းမွအပ အျခားေနရာ မ်ားသို႕ လည္ပတ္ခြင့္မရိွပါ၊ နံနက္တစ္ခါ၊ ညတစ္ခါ လူစစ္ေဆးသည္၊ ၂ဝဝ၁ ခု ဧၿပီလတြင္ ကြ်န္ေတာ္တို႕ေရွ႕ေနမ်ား တရားရံုးတြင္ ေလွ်ာက္လဲခ်က္အရ C.J.M က ကြ်န္ေတာ္တို႕ထဲမွ လူ ၄ ဦးကို ပထမသုတ္အေနျဖင့္ New Delhi ရွိ UNHCR ကိုယ္စားလွယ္မ်ားနွင့္ လူေတြ႕စစ္ေဆး ခံရန္ ခြင့္ျပဳခဲ့သည္ကို C.B.I က အထက္တရားရံုးတြင္ ေလွ်ာက္လဲခဲ့သျဖင့္ အထက္အတရားရံုးမွ UNHCR ကိုယ္စား လွယ္မ်ားနွင့္ ေတြ႕ဆံုရန္ New Delhi သို႕ သြားေရာက္ခြင့္ကို ပိတ္ပင္ခဲ့သည္။ ၂၊ ၇၊ ၂ဝဝ၁ တြင္ Association for Protection of Democratize Right (APDR) ေခၚ လူ႕အခြင့္အေရးကူညီေစာင့္ေရွာက္ေရးအဖဲြ႕မွ ကိုယ္စားလွယ္ နွစ္ဦးတို႕ ကြ်န္ေတာ္တို႕နွင့္ ေတြ႕ဆံုၿပီး လိုအပ္သည့္ အကူအညီမ်ားေပးရန္ လာေရာက္ခဲ့သည္ကို အာဏာပိုင္မ်ားက ျငင္းပယ္ပိတ္ပင္ခဲ့သည္။ မည္သည့္လူ႕အခြင့္အေရးအဖဲြ႕အစည္းကိုမွ ကြ်န္ေတာ္တို႕နွင့္ ေတြ႕ဆံုခြင့္ မျပဳသလို သတင္းမီဒီယာသမားမ်ားနွင့္ ေတြ႕ဆံုခြင့္ အဆက္အသြယ္ျပဳခြင့္ တယ္လီဖုန္းစကားေျပာခြင့္မ်ားကို ပိတ္ပင္ခဲ့သည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႕အေပၚ စာနာမႈရွိေသာ ေဒသခံမ်ားအား ကြ်န္ေတာ္တို႕ကို အကူအညီမေပးရန္ ၿခိမ္းေျခာက္အက်ပ္ကိုင္ခဲ့သည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႕ လူငယ္မ်ား သင့္ေတာ္ရာပညာတစ္ခုသင္ယူခြင့္ ဥပမာ အဂၤလိပ္စကားေျပာသင္တန္း၊ ကြန္ပ်ဴတာသန္တန္းတက္ခြင့္စသည္တို႕ကို တရားဝင္ ပိတ္ပင္ခဲ့သည္။ ၁ဝ၊ ၇၊ ၂ဝဝ၁ ေန႕မွ ရဲေဘာ္နွစ္ဦး ေပ်ာက္ဆံုးသြားခဲ့ၿပီး ယေန႕တိုင္ သတင္းအစအနမ ရရိွေသးေပ။ ၁၊ ၁၂၊ ၂ဝဝ၃ ေန႔တြင္ ကြ်န္ေတာ္တို႕၏ အက်ိဳးေဆာင္ေဒသခံ ေရွ႕ေနမငယ္ MS.TV.Va_Sanda သည္ သူမ၏ေနအိမ္တြင္ ေန႕လယ္ခိ်န္ လည္ပင္းကို ဓါးနွင့္ထိုး၍ ရက္ရက္စက္စက္သတ္ျဖတ္ျခင္း ခံလိုက္ရသည္။
ဤအေတာအတြင္း ၂ လတစ္ျကိမ္ ၊ ၁ လတစ္ႀကိမ္ ပံုမွန္ရံုးတက္ေနရပါသည္။ တရားရံုးသို႕ေရာက္တိုင္း ကြ်န္ေတာ္တို႕သည္ အိႏၵိယ အာဏာပိုင္မ်ား စြပ္စဲြသလို လက္နက္ေမွာင္ခိုအေရာင္းအဝယ္သမားမ်ား မဟုတ္ေၾကာင္း၊ ဒီမိုကေရစီနွင့္ လူ႕အခြင့္အေရးအတြက္ ဗမာ နအဖစစ္ အစိုးရကို လက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္တိုက္ခိုက္္ေနၾကေသာ NUPA ႏွင့္ KNU မွ ရဲေဘာ္မ်ားျဖစ္ေၾကာင္း၊ အိႏၵိယအာဏာပိုင္မ်ားဖိတ္ေခၚခ်က္အရ အိႏၵိယနိုင္ငံသို႕ လာေရာက္ျခင္းျဖစ္ပါသျဖင့္ အျမန္ဆံုးတရားစီရင္ဆံုးျဖတ္၍ လႊတ္ေပးပါရန္ အႀကိမ္ႀကိမ္ေတာင္းဆိုခဲ့ေသာ္လည္း တရားလို C-B-I မွ ကြ်န္ေတာ္တို႕အမႈကုိ စံုစမ္း၍ မျပီးေသးေၾကာင္း၊ အေၾကာင္းမွာ အိႏိၵယကာကြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ ပူးေပါင္းကူညီမရိွ၍ျဖစ္ေၾကာင္း ကာကြယ္ေရးဝန္ၾကီးဌာနဆီသို႕ အမႈႏွင့္ပတ္သတ္ေသာ သတ္ေသအေထာက္အထားနွင့္ " Operation leech" တြင္ ပါဝင္ခဲ့ေသာ စစ္တပ္မွ အရာရိွမ်ားကို စံုစမ္းေမးျမန္းခြင့္ျပဳရန္ အႀကိမ္ႀကိမ္အေၾကာင္းၾကားခဲ့ေသာ္လည္း အေၾကာင္းတစ္စံုတရာျပန္ၾကားျခင္းမရိွေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ C.B.I မွေနာက္ထပ္အခိ်န္တိုးေပးရန္ အႀကိမ္ႀကိမ္ေလွ်ာက္လဲေနသျဖင့္ မတတ္သာသည့္အဆံုး ကြ်န္ေတာ္တို႕ေရွ႕ေနမႀကီး Ms. Nandito Itaksar သည္ ၁၇၊ ၉၊ ၂ဝဝ၄ ခုတြင္ New Delhi ရွိ Supreme Court တြင္ တိုက္ရိုက္ေလွ်ာက္လဲခ်က္တင္ပါေတာ့သည္။ ၁၆၊ ၁၁၊ ၂ဝဝ၄ တြင္ Supreme Court မွ C.B.I အရာရိွနွင့္ A&N ကြ်န္းအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႈဳးထံ သတိေပးစာထုတ္ျပန္ခဲ့ပါသည္။ တရားမစဲြနိုင္လွ်င္ ကြ်န္ေတာ္တို႕ကို တရားေသျပန္လႊတ္ေပးရမည္ျဖစ္ပါသျဖင့္ ေနာက္ဆံုးမတတ္သာသည့္အဆံုး C-B-I မွ ၂၇၊ ၁၂၊ ၂ဝဝ၄ ေန႕တြင္ Port Blair ရိွ C.J.M Court တြင္ တရားစဲြဆိုပါေတာ့သည္။ အိႏိၵယအာဏာပိုင္မ်ား အမွန္တရားဘက္မွ အမွန္တကယ္ရပ္တည္ခဲ့လွ်င္ လြန္ခဲ့ေသာ ၇ နွစ္ ၈နွစ္အခိ်န္ကတည္းက ကြ်န္ေတာ္တို႕အမႈကုိ ရုံးတင္တရားစဲြဆိုနိုင္ခဲ့သည္။ ၄င္းတို႕တရားရံုးတြင္ တခိ်န္လံုး ဆင္ေျခေပးေနခဲ့သလို ကာကြယ္ေရးဌာနမွ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈမရိွခဲ့၍ ကြ်န္ေတာ္တို႕အမႈ ၾကန္႕ၾကာေနျခင္းမဟုတ္၊ ၄င္းတို႕ကိုယ္တိုင္နွင့္ အိႏိၵယ အာဏာပိုင္အဖဲြ႔အစည္းမ်ား အားလံုး ကြ်န္ေတာ္တို႕ကို ပူးေပါင္းကူညီမႈ (ဝါ) ပူးေပါင္းကူညီလိုမႈမရွိခ့ဲ၍ ဤကဲ့သို႕အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျပအခိ်န္ဆဲြ ၾကန္႕ၾကာေနရျခင္းျဖစ္သည္ကို Supreme Court မွ အမိန္႕ခ်မွတ္၍ C-B-I မွ တရားစဲြဆိုျခင္းမျပဳႏိုင္လွ်င္ တရားေသျပန္လႊတ္ေပးရေတာ့မည့္ အေျခအေန ဆိုက္ေရာက္မွသာ အနီးကပ္၍ ၈ နွစ္ ၉ နွစ္နွင့္ စံုစမ္း၍ မၿပီးနိုင္ေသာအမႈကို တစ္လတည္းနွင့္ စံုစမ္းစစ္ေဆးတရားစဲြဆိုနိုင္သည္ကို ၾကည့္ျခင္းျဖင့္သိနိုင္ပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႕၏ အက်ိဳးေဆာင္ေရွ႕ေနမ်ား New Delhi ရွိ Supreme Court သို႕ ေလွ်ာက္လဲခ်က္ မတင္ခဲ့ Supreme Court မွ ယခုလို အမိန္႕မခ်ခဲ့လွ်င္ C.B.I သည္ ယခုအခိ်န္ထိ တရားစဲြဆိုနိုင္ဦးမည္မဟုတ္၊၊ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျပကာ ဗမာျပည္ ဒီမိုကေရစီရသည့္အခိ်န္ထိ (ဝါ) ကြ်န္ေတာ္တို႕ လူမ်ားအိုမင္းမစြမ္းသည့္အရြယ္ ေရာက္သည့္အထိ အခိ်န္ဆဲြထားဦးမည္ျဖစ္သည္။
ရခိုင္၊ ကရင္ ေတာ္လွန္ေရးရဲေဘာ္ (၃၄)ဦးမွ ျပည္သူလူထုထံသို႔ ေပးစာ(အပိုင္း ၂) | ||||
|
အဓိက မ်က္ျမင္သက္ေသမ်ားျဖစ္ၾကေသာ Operation Leech တြင္ ပါဝင္ခ့ဲသူ အိႏိၵယ စစ္တပ္မွ အရာရွိ သုံးဦးတုိ႕သည္ တရားရုံးေတာ္သုိ႕ လာေရာက္ရန္ အမ်ဳိးမ်ဳိးအေၾကာင္းျပ ျငင္းဆန္ေနခ့ဲၾကသည္။ တရားလုိသက္ေသ ၇ ဦးကုိ စစ္ေဆးေမးျမန္းလာၿပီး ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ အမႈကုိ အဓိကတာဝန္ယူ ကုိင္တြယ္စစ္ေဆးေနေသာ Special Session Judge. Ashima Kumar Roy ရုတ္တရက္ ေျပာင္းေရြ႕သြားခ့ဲသည့္ေနာက္ အသစ္ခန္႕အပ္မည့္ တရားသူႀကီးကုိ တႏွစ္ႏွီးပါးခန္႔ ေစာင့္ဆုိင္းခ့ဲရသည္။ တရားသူႀကီး ရုတ္တရက္ေျပာင္းေရႊ႕ သြားျခင္းသည္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕အမႈကုိ ၾကန္႕ၾကာေစရန္ သြယ္ဝုိက္၍ အခ်ိန္ဆြဲထားျခင္း တမ်ိဳးသာျဖစ္သည္။ Solidarity Commtte ဦးစီးၿပီး West Bengal မွ အသိပညာရွင္ အတတ္ပညာရွင္မ်ား စုေပါင္းလက္မွတ္ေရးထုိးကာ တရားရုံးသုိ႕ တရားသူႀကီးအသစ္ကုိ အျမန္ဆုံးခန္႕အပ္ရန္ ဖိအားေပးေတာင္းဆုိေတာ့မွ တရားသူႀကီးအသစ္ကုိ အျမန္ဆုံးခန္႕အပ္ရန္ သုိ႕မဟုတ္ အမႈကုိ တျခားတရားရုံးတခုသုိ႕ လႊဲေျပာင္းေပးရန္ ဖိအားေပးေတာင္းဆုိေတာ့မွ တရားသူႀကီးအသစ္တဦးခန္႕အပ္ၿပီး အမႈကုိ ျပန္လည္ စတင္ၾကားနာခ့ဲသည္။ ၾကားနာစစ္ေဆးမႈတုိင္းတြင္ ၄င္းတုိတရားလုိဘက္မွ အားနည္းခ်က္မ်ား တရားလုိသက္ေသမ်ား ထြက္ဆုိခ်က္မ်ား ေရွ႕ေနာက္မညီျဖစ္မႈမ်ား အျခားတဘက္တြင္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ တရားခံဖတ္မွ သက္ေသမ်ားျဖစ္ၾကေသာ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ ေရွ႕ေန မႀကီး ေဒၚနန္ဒီတာဟာ (က္) ဆာ (Nandita Haksan) – E.B.O ဒါရုိက္တာ ဦးဟန္ေယာင္ေရႊ NCGUB အမတ္ ေဒါက္တာ တင္ေဆြႏွင့္ West Bengal အစုိးရမွ လူငယ္ႏွင့္ အားကစားဌာနမွ ဒါရုိက္တာ Soumitralahrint တုိ႕ကုိယ္တုိင္ သက္ေသအေထာက္အထား ခုိင္ခုိင္လုံလုံတင္ျပကာ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕၏ အက်ဳိးေဆာင္ေရွ႕ေနမ်ားျဖစ္ၾကေသာ Mr. Suddhatha Agarwal, Mr, Akshaya Sharma ႏွင့္ Mr. Anil Sharma တုိ႕၏ကြ်မ္းက်င္ပုိင္ႏုိင္စြာ အခ်က္က်က် ထုိးႏွက္ေသာ ေမးခြန္းမ်ားကုိ မေျဖၾကားႏိုင္၍ လိမ္လည္မႈမ်ား ဖုံးဖိမရျဖစ္ကာ ဘက္မလုိက္ဘဲ တရားဥပေဒအရ မွ်မွ်တတ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်လွ်င္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ဖက္မွ အမႈႏုိင္ရန္ အလားအလာ ၇ မွ ၁၁ ထိ မ်ားစြာရွိခ့ဲေသာ္လည္း Session court တြင္ မႏုိင္လွ်င္ Hight Court Supreme Court ထိ C-B-I- အမႈကုိ ဆက္လက္တင္ေလွ်ာက္ၿပီး ေနာက္ထပ္ သုံးေလးႏွစ္ခန္႕ ၾကာျမင့္ေအာင္ ဥပေဒကုိ လက္တလုံးျခားလုပ္၍ အခ်ိန္ဆြဲထားအုံးမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မတတ္သာသည့္အဆုံး တရားသူႀကီး၏ အႀကံေပးခ်က္အရ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ ေရွ႕ေနမ်ားႏွင့္ ညိွိႏႈိင္းေဆြးေႏြးကာ Plea Berganin ေခၚႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ ေစ့စပ္ညွိႏႈိင္း ေဆြးေႏြးမႈျဖင့္ အမႈကုိရုပ္သိမ္းရပ္စဲရန္ သေဘာတူခ့ဲၾကသည္။ Chapter-XXI-A-Secton-265 E-Cr-pc- ကရ တရားလုိႏွင့္ တရားခံ ႏွစ္ဖက္ညွိႏႈိင္းကာ အမႈကုိအဆုံးသတ္ခ့ဲျခင္းျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ C-B-I- ႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ေတြ႕ဆုံေဆြးေႏြးစဥ္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ဘက္မွ အိႏိၵယႏုိင္ငံထံသုိ႔ တရားမဝင္ ဝင္ေရာက္လာသည္မွလြဲ၍ လက္နက္ခဲယမ္းမီးေက်ာက္မ်ား မရွိခ့ဲေၾကာင္းကုိ တရားလုိ C-B-I ဘက္မွ သေဘာတူခ့ဲၿပီး ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ဖက္မွ ဤအမႈႏွင့္ ပတ္သတ္၍ တျခားမည့္သည့္ အိႏိၵယတရားရုံးတြင္မွ ေနာက္ထပ္ တရားမစြဲ ေတာ့ေၾကာင့္ -5-6-2011 ေန႕တြင္ သေဘာတူ လက္မွတ္ေရးထုိးခ့ဲၾကသည္။
သုိ႔ေသာ္ တရားရုံးမွ အမိန္႕ခ်မွတ္ေသာအခါ သေဘာတူလက္မွတ္ ေရးထုိးထားခ့ဲသလုိမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ 1 u/s-14-Foreigner Act အတြက္ ေထာင္ဒဏ္ 1ႏွစ္ 3လ ႏွင့္ ဒဏ္ေငြ ရူပီ ၂၀၀၀၊ ၄င္းရူပီေငြ ၂၀၀၀ကုိ ဒဏ္ေငြမေဆာင္ႏုိင္လွ်င္ ေနာက္ထပ္ေထာင္ဒဏ္ ၃ လက်ခံရမည္။ U/S.5(b) of the Exprosive Act ေပါက္ကြဲေစတတ္ေသာ လက္နက္ပစၥည္း ပုိင္ဆုိင္မႈအတြက္ ေထာင္ဒဏ္ ၁ႏွစ္ ႏွင့္ ၃ လ၊ ၄င္း ဒဏ္ေငြ ရူပီ ၂၀၀၀ ကုိ မေပးေဆာင္ႏုိင္လွ်င္ ေနာက္ထပ္ေထာင္ဒဏ္ ၃လႏွင့္ U/S. 25.1B of Arms လက္နက္ပစၥည္းပုိင္ဆုိင္မႈ ပုဒ္မအရ ေထာင္ဒဏ္ ၆လႏွင့္ ဒဏ္ေငြ ရူပီ ၂၀၀၀၊ ၄င္းဒဏ္ေငြရူပီ ၂၀၀၀ကုိ မေပးေဆာင္ႏုိင္လွ်င္ ေနာက္ထပ္ ေထာင္ဒဏ္ ၂လ စုစုေပါင္း ၃ႏွစ္ႏွင့္ ဒဏ္ေငြ ၆၀၀၀ေပးေဆာင္ရမည္ဟု ၁၂-၇-၂၀၁၁ႏွစ္ Session Judge မွ အမိန္႕ခ်မွတ္ခ့ဲသည္။ သုိ႔ေသာ္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ A&N ႏွင့္ Port Blair တြင္ အာမခံျဖင့္ ထြက္လာစဥ္ အာမခံေငြအျဖစ္ လူတစ္ေယာက္ကုိ ရူပီ ၁၀၀၀က် ၃၄ဦးအတြက္ စုစုေပါင္းရူပီေငြ ၃၄၀၀၀၀ ေပးေဆာင္ထားခ့ဲသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ ကာလကတၱားသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ခြင္ရသည္။ ၁၀-၁၀-၂၀၀၆ခုႏွစ္တြင္ ေထာင္ထဲသုိ႕ျပန္လည္ အက်ဥ္းက်ခံရၿပီးသည္ႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ကုိ ျပန္လည္ထုတ္ေပးရည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ၄င္းအာမခံေငြကုိ ျပန္လည္ရရွိရန္ ေလွ်ာက္ထားခ်က္ကုိ C.V.I မွကန္႕ကြက္၍ ယခုတုိင္ Port Blair တရားရုံးေတာ္တြင္ ရွိေနၿပီး ျပန္မရေသးေပ။ ေနာက္ထပ္ ၈ လ ဆက္လက္ထိမ္းသိမ္း အက်ဥ္းခ်ထားမႈကုိ မေစာင့္ႏုိင္ေတာ့ေသာေၾကာင္း၊ အေဝးေရာက္ရခုိင္မ်ား၏ အကူအညီျဖင့္ လူတစ္ေယာက္ကုိ ရူပီေငြ ၆၀၀၀၊ ၃၄ဦးအတြက္ ရူပီေငြ ၂၀၄၀၀ကုိ ေပးေဆာင္ခ့ဲေသာေၾကာင့္ ၂၅-၉-၂၀၁၀ေန႔တြင္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ အမႈကုိ လြတ္ေျမာက္ေၾကာင္း အမိန္႕စာထုတ္ျပန္ခ့ဲသည္။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ကုိ ဖမ္းဆီးခ့ဲေသာအခ်ိန္တြင္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ထံမွ အိႏိၵယအစုိးရ သိမ္းယူသြားေသာ ပစၥည္းမ်ားတန္းဖုိးမွာ US-2 သန္းဖုိးခန္႕ျဖစ္ၿပီး ဖမ္းဆီးၿပီးအမႈအတြက္ ေငြေျမာက္အျမားကုိ ကုန္က် သုံးစြဲခ့ဲရသည္။ Kolkata အက်ဥ္းေထာင္သုိ႔ေျပာင္းေရႊၿပီး အမႈကုိ ရင္ဆုိင္ၾကားနာသည့္ အခ်ိန္အတုိင္းအတာတစ္ခုတည္းတြင္ပင္ ရူပီေငြ သိန္း ၅၀ ေက်ာ္ခန္႕ကုန္က်ခ့ဲသည္။ အမႈအတြက္ ေငြမ်ားကုိ မိမိတုိ႕မိခင္ပါတီမ်ားအျပင္ EBO,OSI ႏွင့္ BRC စသည့္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားမွ ကူညီေပးခ့ဲသည္။
ကြ်န္ေတာ္တုိ႕သည္ ၁၃-၁၀-၂၀၀၉ႏွစ္တြင္ UNHCR သုိ႔ ဒုကၡသည္အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳရန္ ေလွ်ာက္ထားခ့ဲသည္။ ၄င္းကုိ Solilarity Committee မွ Dr.col. Lakshmi Sehgal တုိ႕ပါဝင္ေရာက္၍ ကူညီအားေပးတုိက္တြန္းမႈးေၾကာင့္ UNHCR မွ လူေတြ႕စစ္ေဆးျခင္းမျပဳဘဲ UNHCR Under Consideration Certificate ကုိထုတ္ေပးခ့ဲသည္။ အေၾကာင္းမွာ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ New Delli သုိ႕ UNHCR ထံဒုကၡသည္ အျဖစ္အသိအမွတ္ျပဳေရး အတြက္ ေလွ်ာက္ထားရန္သြားလာခြင့္ကုိ အစုိးရမွ ပိတ္ပင္ခ့ဲေသာေၾကာင့္ UNHCR ၏ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းျဖစ္ေသာ လူေတြ႕စစ္ေဆးၿပီးမွ Under Consideration Certificatr ကုိထတ္ေပးျခင္း ေတာင္ကုိေက်ာ္ကာ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ကုိ လူေတြ႕စစ္ေဆးျခင္းမရွိဘဲ ထုတ္ေပးခ့ဲသည္။ သုိ႕ေသာ္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ကုိ တရားရုံးမွ တရားေသလြတ္မိန္႕ရရွိ၍ New Delli အေျခစုိက္ Burma Centre Delli. (B.C.D) မွ အာမခံကတိျပဳ ဦးေဆာင္ကာ ျမန္မာဒီမုိကေရစီ အသုိင္းအဝုိင္းမ်ားက ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ကုိ ေထာင္မွထုတ္ယူရန္ေရာက္လာခ့ဲသည္ကုိ အစုိးရမွကန္႕ကြက္ခ့ဲၿပီး UNHCR Under Consideration Certificate ေခၚ ယာယီအသိအမွတ္ျပဳကတ္ျပားကုိ အသိအမွတ္မျပဳဘဲ ဒုကၡသည္အျဖစ္ တရားဝင္အသိအမွတ္ျပဳကပ္ျပား အရွိလွ်င္ မလြတ္ေပးႏုိင္ဟု အစုိးရမွ တရားဝင္အသိအမွတ္ျပဳကပ္ျပား အရွိလွ်င္ မလြတ္ေပးႏုိင္ဟု ဒုကၡသည္အျဖစ္ တရားဝင္အသိအမွတ္ျပဳကပ္ျပား အရွိလွ်င္ မလြတ္ေပးႏုိင္ဟု အစုိးရမွ ပိတ္ပင္ဟန္႕တားခ့ဲသည္။ ယင္းၾကားထဲ ၁၂-၁၀-၂၀၁၁ခု West Be ng အစုိးရမွ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ကုိ ဗမာျပည္သုိ႔ျပန္ပုိ႔ရန္ အမိန္႕စာကုိ ထုတ္ျပန္ခ့ဲသည္။
အိႏိၵယအစုိးရသည္ ကြ်န္ေတာ္တုိအမႈတရားဝင္ၿပီးဆုံးၿပီး တရားရုံးမွ လြတ္ေျမာက္မိန္႕ကုိ တရားဝင္ထုတ္ျပန္ၿပီးေသာ္လည္း ႏုိင္ငံျခားသား အက္ဥပေဒျဖင့္ ေနာက္ထပ္ ဆက္လက္ခ်ဳပ္ ေႏွာင္ထားခ့ဲသည္။ အိႏိၵယအစုိးရသည္ UNHCR ကုိ လူေတြ႕စစ္ေဆးေမးျမန္းခြင့္မျပဳ၊ ဒုကၡသည္ေလွ်ာက္ထားလုိသူမ်ားသည္ Delhi ရွိ အစုိးရက ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ကုိ ခြင့္မျပဳဘဲ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိျဖင့္ တမင္တကာ ပိတ္ပင္ကာ အက်ဥ္းေထာင္ထဲတြင္ ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းထားခ့ဲသည္။ ေနာက္ဆုံး ႏုိင္ငံတကာ အစုိးရမ်ား၊ ျမန္မာတုိင္းရင္းသား ေတာ္လွန္ေရး၊ ႏုိင္ငံေရးအင္အားစုမ်ား၊ ျပည္တြင္ျပည္ပ ဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕အစည္းမ်ား အထူးသျဖင့္ Solidarity Committee, Burmer Compaign UK. Burmer Compaign US, AADYC ႏွင့္ မဇၡိ်မသတင္းဌာနလုိ အထင္ကရအဖြဲ႕အစည္းမ်ား ျပည္ပေရာက္ ရခုိင္မိသားစုမ်ားမွတက္ၾကြၾကြ လႈပ္ရွားဖိအားေပးမႈမ်ားကုိ မခံႏုိင္သည့္အဆုံး အိႏိၵယ အစုိးရသည္ UNHCR ကုိ Kolkata သုိ႕လာခြင့္ျပဳလုိက္ၿပီး ၅-၁-၂၀၁၁ခုတြင္ UNHCR မွ ကုိယ္စားလွယ္မ်ား Kolkata ရွိကြ်န္ေတာ္တုိ႕ ထိန္းသိမ္းစစ္ေဆးခ့ဲၾကသည္၊ ၁၃-၄-၂၀၁၁ ခုေန႔တြင္ UNHCR မွ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕အားလုံးကုိ ဒုကၡသည္အျဖစ္အသိအမွတ္ျပဳၿပီး ဒုကၡသည္ကဒ္ျပားမ်ား ထုတ္ေပးေၾကာင္းသတင္းရရွိသည္။ ၁၉-၅-၂၀၁၁ ေန႕ UNHCR မွ ဒုတာဝန္ခံကုိယ္တုိင္လာေရာက္၍ UNHCR ဒုကၡသည္ကဒ္ျပားမ်ားကုိ တဦးခ်င္းကုိေပးအပ္ခ့ဲသည္။ ၄င္းေန႕ေန႕လည္ ၁ နာရီ ၂၅ မိနစ္တြင္ ေထာင္ဗူးဝမွ ထြက္လာခ့ဲၾကသည္။ သုိ႔ေသာ္က်န္သုံးဦးျဖစ္ေသာ NUPA မွ ေဟလီႏွင့္လူလူ KNU မွေမာင္ႏုိင္တုိ႕ကုိ ေနာက္ ထပ္ ၅ လ ေက်ာ္ၾကာ November ၁၃ ရက္မွ လြတ္ေပးခ့ဲသည္။ အေၾကာင္းမွာ သူတုိ႕သုံးဦးတြင္ Port Blair မွာ အက်ယ္ခ်ဳပ္ျဖင့္ရွိေနစဥ္ အေစာင့္ပုလိပ္ႏွင့္ အေျခအတပ္စကားမ်ားရာမွ ျပႆနာအနည္းငယ္ျဖစ္ခ့ဲသည္ကုိ အာဏာပုိင္မွ တရားစြဲဆုိခ့ဲသျဖင့္ ၄င္းအမႈကုိ ရင္ဆုိင္ရန္ A&N ရွိ Port Blair သုိ႔ျပန္သြားခ့ဲရသည္။ Port Blair သို႔ျပန္ပုိ႔ရန္ေနာက္ထပ္ ငါးလေက်ာ္ၾကာ Kolata အက်ဥ္းေထာင္ထဲမွ ေစာင့္ေနခ့ဲရၿပီး ၁၄-၁၁-၂၀၁၁ ေန႔တြင္ Port Blair တရားရုံးမွ တရားေသ ျပန္လြတ္းေပးလုိက္သည္။
ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ရခုိင္ႏွင့္ ကရင္ေတာ္လွန္ေရးသမား ၃၄ ဦးတုိ႕သည္ UNHCR ၏ အကူအညီျဖင့္ New Deli တြင္ ေနထုိင္ၾကသည္။ UNHCR မွေထာက္ပ့ံေၾကးအျဖစ္ တဦးကုိ တလလွ်င္ ရူပီေငြ ၃၁၀၀ ကုိထုတ္ေပးသည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း အိႏိၵယအစုိးရမွ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ကုိ အိႏိၵယႏုိင္ငံတြင္ ေနထုိင္ခြင့္ တစ္ႏွစ္သာေပးထားသျဖင့္ တစ္ႏွစ္မျပည္မီ အိႏိၵယမွ အျပင္သုိ႔ ထြက္ခြါရမည္ျဖစ္သည္။ UNHCR အကူအညီျဖင့္ ဥေရာပႏုိင္ငံတခုျဖစ္ေသာ Netherlands ႏုိင္ငံတြင္ ဒုကၡသည္အျဖစ္ျပန္လည္ေရာ ခ်ထားခံၾကရမည္ျဖစ္သည္။
အိႏိၵယအစုိးရသည္ ရခုိင္ႏွင့္ကရင္ေတာ္လွန္ေရးသမားမ်ားကုိ အိႏိၵယႏုိင္ငံသုိ႕ လိမ္လည္ဖိတ္ေခၚကာ တန္ဖုိးမျဖတ္ႏုိင္ေသာ အစားထုိးမရႏုိင္ေသာ ေခါင္းေဆာင္မ်ားကုိသတ္ျဖတ္ ပစၥည္းမ်ားကုိ သိမ္းယူကာ က်န္လူငယ္ရဲေဘာ္မ်ားကုိ လူညြန္တုံးေအာင္ ႏွစ္ရွည္လမ်ား အက်ဥ္းေထာင္ထဲထည့္ထားခ့ဲသည္။ အိႏိၵယအစုိးရ၏ လုပ္ရပ္သည္ ရခုိင္ေတာ္လွန္ေရးကုိ ႏွစ္ဆယ္ခန္႕ မ်ဳိးဆက္သစ္ တစ္ဆယ့္ခန္႕ ၾကာေညာင္းစြာသြားေစခ့ဲသည္။ တကယ္လုိ႔ ရခုိင္ေတာ္လွန္းေရး အဖြဲ႕အစည္းမ်ား စုစုစည္းစည္းႏွင့္ က်စ္လစ္ခုိင္မာေသာ္ ေတာ္လွန္ေရး အင္းအားစုတရပ္ဟုဆုိခ့ဲပါလွ်င္ အိႏိၵယ အစုိးရအေနျဖင့္ ဤက့ဲသုိ႔ လုပ္ရပ္မ်ားကုိ က်ဴးလြန္ခ့ဲႏုိင္လိမ္မည္ မဟုတ္ခ့ဲေပ။ တကြဲတျပား အင္အားခ်ိနဲ႕က စည္လုံးမႈယိုယြင္းေနေသာ ေတာ္လွန္ေရးအင္အားစုမ်ားျဖစ္ေနခ့ဲ၍ ယခုက့ဲသုိ႕ အိႏိၵယအစုိးရ၏ လုပ္ရပ္သည္ ရခုိင္သမုိင္းတြင္သာမက ကမၻာ့သမုိင္းမွာပါ အမဲစက္တစ္ခုအျဖစ္ ထင္က်န္ရစ္ခ့ဲၿပီးျဖစ္သည္။ ကုိယ့္အမွားကုိ ကုိယ္လိပ္ျပာမလုံ၍ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕အေပၚ အၿမဲတမ္းေစာင့္ၾကည့္ကာ အိႏိၵယႏုိင္ငံတြင္ ၾကာရွည္ေနထုိင္ခြင့္မျပဳဘဲ အကန္႕အသတ္ျဖင့္ တစ္ႏွစ္သာေနထုိင္ခြင့္ျပဳထားသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ တုိင္းရင္းသားေတာ္လွန္ေရး၊ ႏုိင္ငံေရး အင္အားစုမ်ား ညီညြတ္မႈရွိဘဲ တကြဲတျပားအင္အားခ်ိနဲစြာ လႈပ္ရွားေနၾကစဥ္ ဤက့ဲသုိ႕ ဝမ္းနည္းဖြယ္အျဖစ္ဆုိးမ်ား ဆက္လက္ျဖစ္ပြား ေနဦးမည္ျဖစ္သလုိ အိႏိၵယ-ဘဂၤလား ႏွစ္ႏုိင္ငံကို အိမ္နီးခ်င္းႏုိင္ငံအျဖစ္တည္ရွိဆက္ဆံေနၾကရေသာ ရခုိင္ႏွင့္ အျခားေတာ္လွန္ေရးအင္အားစုမ်ား မိမိတို႕လူမ်ဳိးစုမ်ားအၾကား ညီညြတ္မႈမရွိဘဲ တကြဲတျပား အင္အားခ်ိနဲစြာ ရပ္တည္ေနၾကလွ်င္ ေရွ႕ဆက္ဤက့ဲသုိ႕ အျဖစ္ဆုိးမ်ားႏွင့္ႀကံဳေတြ႕ရအုံးမည္ျဖစ္သည္။ ကမၻာေပၚရွိ တုိင္းျပည္မ်ားအားလုံးသည္ မိမိတုိ႕တုိင္းျပည္ႏွင့္ လူမ်ဳိးေကာင္းက်ဳိးအတြက္ ဦးစားေပးေန ၾကသည္ျဖစ္၍ အက်ိဳးအျမတ္ရွိုႏုိင္မည့္ အင္အားစုမ်ားႏွင့္ ေပါင္းေဖာ္ေနၾကသည္။ မိမိတုိ႕ေတာ္လွန္း အင္အားစုမ်ား တစုံတရာ အင္အားမရွိဘဲ ေရွးအလားအလာအတြက္ အက်ိဳးအျမတ္မရွိဟု ယူဆ လွ်င္ ေႏွာင့္ယွက္ဖ်က္ဆီးျခင္းခံၾကရည္သာျဖစ္သည္။ မိမိတုိ႕မွာ အင္အားတစုံတရာမရွိဘဲ ႏုိင္ငံျခား လူမ်ဳိးျခားမ်ားကုိ အားကုိရန္မသင့္ေပ။ မိမိတုိ႕မွာ အင္အားတစုံတရာရွိမွ သူမ်ားအတြက္ အက်ိဳးအျမတ္ကုိ ဖန္တီးေပးႏုိင္မွ ေထာင္ကုိျမင္၍ ရာကိုစြန္႕ၿပီး ေငြေၾကးလက္နက္စသည့္ အကူအညီမ်ားေပးမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ပထမ မိမိမွာ အင္အားတစုတရာရွိေအာ္လုပ္၊ ယင္းအခ်ိန္အတြင္း အိမ္နီးခ်င္းတုိင္းျပည္မ်ားႏွင့္ ထဲထဲဝင္ဝင္မဟုတ္ဘဲ သာမန္အေနအထားတခုျဖင့္ ဆက္ဆံသင့္သည္။ ဤသုိ႔မဟုတ္လွ်င္ ၄င္းတုိ႕၏ႏုိင္ငံေရး ကစားကြက္တြင္ ေနာက္ထပ္ခ် ေကြ်းခံၾကရမည္ျဖစ္သည္။
ကြ်န္ေတာ္တုိ႕တုိင္းရင္းသား လူမ်ဳိးမ်ား၏ေတာ္လွန္ေရး ခရီးသည္ ေရွ႕ဆက္ခရီးေဝးေလွ်ာက္ၾကရအုံးမည္ျဖစ္သည္။ ဗမာျပည္ႏုိင္ငံေရး အေျခအေနသည္လည္း ေရွးသုိ႔ပုိမို ရႈပ္ေထြးလာအုံး မည္ျဖစ္သည္။ ေနာက္ထပ္စစ္တပ္မွအာဏာသိမ္းမႈမ်ားလည္း ျဖစ္ေပၚလာႏုိင္သည္။ ကြ်ႏုပ္တုိ႕အေနျဖင့္ ျမန္မာ့ဒီမုိကေရစီေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ သူမ၏ပါတီ NLD ၏ ဒီမုိကေရစီမဆန္သည့္ လြတ္လပ္ေရးၿပီးကတည္းက ေရးဆြဲခ့ဲေသာ ဗမာႏုိင္ငံေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒ သုံးႀကိမ္ထဲတြင္ အဆုိးဆုံးျဖစ္ေသာ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံ အေျခခံဥပေဒကုိ တစုံတရာေျပာင္းလဲျခင္းမရွိဘဲ လာမည့္ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ပါဝင္ယွဥ္ျပဳိင္ရန္ေနမႈကုိ မႀကိဳက္ႏွစ္သက္ေပ၊ သုိ႕ေသာ္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕အေနျဖင့္ ေဒၚစုႏွင့္ NLD ပါတီတုိ႕၏ ေပ်ာ့ကြက္ဟာကြက္မ်ားကုိ ေထာက္ျပရုံမွလြဲ၍ အတုိက္အခံပုံစံျဖင့္ ကန္႕ကြက္မႈကုိ မျပဳလုပ္သင့္ေပ။ လုိအပ္လွ်င္ ဝုိင္းဝန္းကူညီကာကြယ္ေပးႏုိ္င္ေအာင္ ျပင္ဆင္ထားၾကသင့္သည္။ ဤေၾကာင္းမွာ စစ္ဗုိလ္၊ စစ္သားေဟာင္းႀကီး အမ်ားစုျဖင့္ ပါဝင္ဖြဲ႕စည္းထားေသာ ပါလီမန္ေအာက္လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ ေဒၚစု၏ အေနအထားကုိ လုိအပ္လွ်င္ ဝုိင္းဝန္းအင္အားျဖည့္ေပးႏုိင္ရန္ျဖစ္သည္။ ၄င္းအျပင္ တုိင္းရင္းသားေတာ္လွန္ေရး ႏုိင္ငံေရးအင္အားစုမ်ားအေနျဖင့္ စနစ္တက်ျပင္ဆင္ကာ ညီညီညြတ္ညြတ္ႏွင့္ ျပႆနာကုိ စုေပါင္းေျဖရွင္းႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစား သင့္ၾကေပသည္။ စစ္အစုိးရ အဆက္ဆက္တုိ႔၏ Devide and reule ေပၚလစီေအာက္မွာ တဝဲလည္လည္ႏွင့္ ေမွ်ာပါမေနသင့္ဘဲ တိက်ျပတ္သားေသာ မူဝါဒႏွင့္ လက္ေတြ႕ အေကာင္အထည္ေဖာ္ လုပ္ေဆာင္သင့္ပါေၾကာင္းႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ ရခုိင္ႏွင့္ကရင္ေတာ္လွန္ေရးသမား ၃၄ဦးတို႕လြတ္ေျမာက္ေအာင္ ဝုိင္းဝန္းႀကိဳးပမ္းၾက၍ ေနာက္ဆုံးေအာင္ျမင္မႈ ရရွိခ့ဲသလုိ ျမန္မာႏုိင္ငံအစုိးရကုိလည္း တက္ညီ လက္ညီျဖင့္ အားလုံးဝုိင္းဝန္းႀကိဳးပမ္းလုပ္ေဆာင္သြားလွ်င္ ကြ်ႏု္ပ္တုိ႕ရည္မွန္းေသာပန္းတုိင္သုိ႕ မၾကာခင္ေရာက္ရမည္မွာ မလြဲဧကန္ျဖစ္ဟု ေျပာၾကားယင္း ရခုိင္ႏွင့္ကရင္ေတာ္လွန္ေရးသမား ၃၄ဦးတုိ႕ လြတ္ေျမာက္ေအာင္ႀကိဳးပန္းခ့ဲၾကေသာ အားလုံးေသာေတာ္လွန္ေရးအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ လူပုဂၢဳိလ္မ်ားကုိ ေက်းဇူးအထူးတင္ရွိပါေၾကာင္း အားလုံးေသာ ေတာ္လွန္ေရးရဲေဘာ္ ၃၄ဦးကုိယ္စား-
ေတာ္လွန္ေရးသစၥာျဖင့္
ဓညလင္း
Arakan Times မွ ကူးယူသည္။