Thursday, July 28, 2011

နယ္ျခားေစာင့္တပ္ရဲ့ တန္ျပန္လမ္းစဥ္ (ရုပ္သံႏွင့္ အင္တာဗ်ဴး)

နယ္ျခားေစာင့္တပ္ရဲ့ တန္ျပန္လမ္းစဥ္

အစုိးရအား ျပန္လည္ ေတာ္လွန္သည့္ ခဲြထြက္ နယ္ျခားေစာင့္ (BGF)တပ္ဖဲြ႕ကို ဦးေဆာင္သူ ဗုိလ္မွဴးေစာဘိႏွင့္ ကရင္ သတင္းဌာန (ေကအုိင္စီ) ေတြ႕ဆုံ ေမးျမန္းျခင္း

ေမး- BGF ကေနၿပီးမွ DKBA အျဖစ္ ဘက္ေျပာင္း လာရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းကို ေျပာျပပါလား။
ေျဖ – ဘာေၾကာင့္ BGFကို က်ေနာ္တို႔ လက္မခံလဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ျပန္တုန္းက DKBA အေနနဲ႔ပဲ ရပ္တည္ခ်င္တယ္။ ဒါေပ မယ့္ အခုက သူတုိ႔ (အစိုးရ)က က်ေနာ္တို႔ကို နယ္ျခားေစာင့္တပ္ အျဖစ္ ျပန္လုပ္လိုက္တယ္။ သူတို႔ကေတာ့ ေကာင္းတဲ့ဘက္ ကိုပဲ ေျပာတာေပါ႔။ က်ေနာ္တို႔အျမင္က ဒီလုပ္ရပ္ဟာ က်ေနာ္တို႔ ကရင္လူမ်ဳိးကို ႀကိဳးကိုင္ႏုိင္မွာမဟုတ္ဘူး။ အစိုးရလူေတြ ျဖစ္ လာၿပီးဆိုေတာ့ အစိုးရရဲ႕လုပ္ရပ္ေတြဟာ ျပည္သူလူထုေတြ လက္ခံၾကတာမွ မဟုတ္တာဆုိေတာ့ က်ေနာ္တို႔ေတြ BGF အလုပ္ကို ေတာ္လွန္ၿပီးေတာ့ ဒီေကဘီေအ အေနနဲ႔ပဲ ျပန္ၿပီး ရပ္တည္မယ္။

က်ေနာ္တို႔က ဟိုးအရင္ ျပန္လာကတည္းကိုက ဒီေကဘီေအ အေနနဲ႔ပဲ ရပ္တည္ဖို႔ျပန္လာတာပဲ။ တေန႔က်ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ကို BGF အျဖစ္ ျပန္ေျပာင္းလာတဲ့ ကိစၥဟာ ကေလး (တပ္မွဴးတပ္သား) ေတြကလည္း တစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ သေဘာ တူၾကတာ မဟုတ္ဘူး။ ေခါင္းေဆာင္ေတြကေတာ့ ကေလးေတြ သူတို႔ ေနာက္လိုက္ဖို႔အတြက္ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေအာင္ေတာ့ သူတို႔ ေျပာ ေနၾကတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ဆႏၵမရွိေပ မယ့္လည္း စိတ္ထဲမွာ ေအာင့္ထားၿပီးေတာ့ ေကာင္းမေကာင္း ခဏတျဖဳတ္ လုပ္ၾကည့္ လုိက္အုံးမယ္။ အခုက်ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ကို လက္မခံခ်င္ ေတာ့တဲ့ ကေလးေတြ ၾကာေလမ်ား လာသလုိ ျပည္သူေတြကလည္း အလုိမရွိၾကဘူး။ DKBA တခုတည္း မဟုတ္ဘူး။ ျပည္သူေတြကလည္း ဒီ BGF ကို အယုံအၾကည္မရွိေတာ့ဘူး။ သူတို႔ေတြက (ျပည္သူ)သေဘာ မတူၾကေပမယ့္ သူတို႔မွာ လက္နက္မွမရွိလို႔ က်ေနာ္တို႔ကို ဘယ္ေျပာရဲမွာလဲ။ က်ေနာ္တို႔က လက္နက္ရွိတာ ကိုး။ က်ေနာ္တို႔ အရိပ္ေအာက္မွာ ေနလို႔မရေတာ့ဘူး ဆုိၿပီးေတာ့ ေျပာသံေတြ ၾကားေနရတယ္။
DKBA အေနနဲ႔ ရပ္တည္တုန္းကေတာ့ စီးပြားေရးသမား ေတြအတြက္ အေတာ္ေလးကို အက်ဳိးရွိတယ္။ လြတ္လပ္ခြင့္လည္း ရွိတယ္။ က်ေနာ္တို႔ BGF အလုပ္စလုပ္တဲ့ေန႔ ကစၿပီး စီးပြားေရးသမား ကိုယ္တိုင္ေတာင္မွ လုပ္ကိုင္စား ေသာက္လို႔ မရေတာ့ ဘူး။ ဖမ္းဆီး အၾကပ္ကုိင္မႈ ေတြလည္း မ်ားလာေလေလ ျဖစ္တယ္။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ ေခါင္းေဆာင္ေတြနဲ႔ ခ်ည္းကပ္ႏိုင္တယ္။ ေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႕ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြ လိုက္လုပ္ေပး ႏိုင္တဲ့သူေတြၾကေတာ့ အခြင့္အေရး ရွိတာေပ့ါ။ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ ေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႕ စည္းမ်ဥ္းစည္း ကမ္းေတြကို လိုက္မလုပ္ေတာ့ အခြင့္အေရး မရၾကဘူး ေပါ့။ က်ေနာ္တို႔မရလည္း က်ေနာ္ တို႔ မလိုခ်င္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အခြင့္အေရး ကေတာ့ လိုခ်င္တယ္။ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ဆႏၵ၊ ျပည္သူ ေတြရဲ႕ လုိလား ေတာင္းတမႈနဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔ ျပည္သူတရပ္လုံး လြတ္ေျမာက္ဖုိ႔ အတြက္ ဒီေကဘီေအအေနနဲ႔ပဲ ဆက္ၿပီး ရပ္တည္သြားမွာပဲ။
ေမး- အခုလို BGF ကေန DKBA အျဖစ္ ျပန္လည္ရပ္တည္တဲ့သူေတြက အင္အားဘယ္ေလာက္ရွိပါသလဲ။
ေျဖ – က်ေနာ္ ဦးေဆာင္ၿပီးေတာ့ ဒီေကဘီေအအျဖစ္ ျပန္လည္ရပ္တည္လာတဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ တပ္ရင္း(၁၀၁၁) (၁၀၁၂) (၁၀၁၃) (၁၀၁၄)ေတြ ျဖစ္တယ္။ တပ္ရင္း ၁၀၁၂က က်ေနာ့္တပ္ရင္းပဲ။ အဲဒီတပ္ရင္းက ေအာက္ေျခတပ္မွဴးတပ္သားေတြ အကုန္လုံး ပါတယ္။ မပါတာက တပ္ရင္းမွဴးနဲ႔ ဒုတပ္ရင္းမွဴးေတြပဲ။ ေခါင္းေဆာင္ေတြပဲက်န္တယ္။ ေအာက္ေျခတပ္သားေတြ အကုန္လံုး ပါလာတယ္။ အရင္တုန္းက DKBA ဗဟုိတပ္ဖဲြ႕က BGF ထဲ မ၀င္တဲ့သူေတြအားလံုး ျပန္လာပူးေပါင္း ရပ္တည္လာ ၾကတယ္။ ပဋိပကၡေတြ မျဖစ္လာခင္က တိုက္ခိုက္ေရးအတြက္ က်ေနာ္ လူ ၇၀၀ ေရြးထားတယ္။ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့ အသက္ လည္းႀကီးလာၿပီး မသန္မစြမ္းတဲ့လူေတြ ရွိတယ္။ အားလံုးက ၁,၀၀၀ေက်ာ္ေလာက္ ရွိတယ္။
ေမး- BGF ကေန ဒီေကဘီေအကို ျပန္ေျပာင္းလိုက္တဲ့အေပၚမွာ ၿမိဳင္ႀကီးငူ ဆရာေတာ္က ဘာေျပာပါသလဲ။
ေျဖ – ဆရာေတာ္က ၄ႏွစ္နဲ႔ ၁လကေနစၿပီးေတာ့ ဒီေကဘီေအနဲ႔ ပတ္သက္မႈေတြ မလုပ္ေတာ့ဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔ေတြ ကိုယ့္ဖာ သာကိုယ္ ရပ္တည္ႏုိင္ၿပီလုိ႔ သူယုံၾကည္တဲ့အတြက္ ေအာက္ေျခကတဆင့္ လႊဲေျပာင္းလုိက္တယ္။ ဒါေပမယ့္ စစ္အစိုးရအေနနဲ႔ ျပန္ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ BGF တစ္ခုပဲ ရွိရမယ္။ စစ္တပ္ဆုိတာ ႏွစ္ခုမရွိရဘူး။ တစ္ခုပဲရွိရမယ္။ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ ဒီေကဘီေအ အေနနဲ႔ဆိုရင္ေတာ့ လက္ခံလို႔ရတယ္။ ဒါေပမယ့္ BGF အေနနဲ႔ကေတာ့ လက္ခံလို႔မရတဲ့အတြက္ က်ေနာ္တို႔ ကုိယ့္ဖာသာ ကိုယ္ ခဲြထြက္ၿပီးေတာ့ DKBA အေနနဲ႔ပဲ ရပ္တည္သြားမယ္။ ဦးစီးဦးေဆာင္ကေတာ့ က်ေနာ္ေပါ့။
ေမး- ဒီေတာ့ အခု အစုိးရကုိ ျပန္လည္ခုခံေတာ္လွန္တဲ့ေနရာမွာ ဒီေကဘီေအ(ခဲြထြက္BGF) အေနနဲ႔ ေကအဲန္ယူ- ေကအဲန္ အယ္လ္ေအနဲ႔ ဘယ္လုိ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္သြားဖုိ႔ ရွိလဲ။
ေျဖ – က်ေနာ္တို႔ေတြက ကရင္လူမ်ဳိး အခ်င္းခ်င္းျဖစ္တဲ့အတြက္ တစ္ေယာက္နဲ႔တေယာက္ ခ်စ္ခင္ေလးစားၾကတယ္။ က်ေနာ္ ဒီေကဘီေအအေနနဲ႔ရပ္တည္ေပမယ့္လည္း သူတို႔(ေကအဲန္အယ္လ္ေအ)ဘက္က အကူအညီေတာင္းလာရင္ က်ေနာ္ သြား ကူညီရမယ္။ က်ေနာ့္ဘက္က အကူအညီ ေတာင္းလုိ႔ရွိရင္ သူတုိ႔ကလည္း က်ေနာ့္ကို ျပန္ၿပီးေတာ့ ကူညီမွာပဲ။ ဒီအစိုးရတပ္ ေတြက က်ေနာ့္ကို တုိက္လာလုိ႔ရွိရင္ သူတို႔ေတြ က်ေနာ့္ကို လာကူညီရမွာပဲ။ အလားတူ စစ္အစိုးရ စစ္တပ္ေတြက သူတို႔ကို သြားတိုက္ရင္လည္း က်ေနာ္သြားၿပီး ကူညီရမွာပဲ။ ဘာျဖစ္လည္းဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ေတြဟာ ကရင္လူမ်ဳိးခ်င္းတူတဲ့အျပင္ ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုင္ တူညီတဲ့အတြက္ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ပစ္ထားလို႔မရဘူး။
ေမး- ဗိုလ္မွဴးတို႔အေနနဲ႔ အစိုးရကို ျပန္ေတာ္လွန္တာက အဓိက လုိအပ္ခ်က္က ဘာျဖစ္မလဲ။
ေျဖ – က်ေနာ္တို႔ အဓိကလုိအပ္ခ်က္က ဘာလဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ျပန္လာတုန္းကေတာ့ DKBA နဲ႔ပဲ ရပ္တည္တယ္။ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ႏွစ္သစ္ကူးေတြ၊ ပဲြလမ္းသဘင္ေတြလည္း လြတ္လြတ္လပ္လပ္ လုပ္လုိ႔ရတယ္။ ဒီ BGF အလုပ္က လပိုင္း ေလာက္ပဲ ၾကာေသးတယ္။ ႏွစ္သစ္ကူးလည္း လူေတြမရွိေတာ့ဘူး။ က်ေနာ္တို႔ ကရင္အခ်င္းခ်င္း ေတြ႕ဆုံဖို႔အတြက္လည္း တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ျပန္ေၾကာက္ေနရတယ္။ အဲဒါေတြကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ဘာကိုလုိအပ္တာလဲဆုိေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္မႈေအာက္မွာ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းနဲ႔ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေနခ်င္လို႔ပါ။
ေမး- ျပည္တြင္းျပည္ပမွာေရာက္ေနတဲ့ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ လူမ်ဳိးေတြကို ဘာေျပာခ်င္ပါသလဲ။
ေျဖ – ျပည္တြင္းျပည္ပမွာ ေရာက္ေနၾကေပမယ့္ ကရင္လူမ်ဳိးေတြပဲ ျဖစ္ၾကတယ္။ က်ေနာ္တို႔ႏိုင္ငံအတြင္းမွာ ေနလို႔မရေတာ့လို႔ ျပည္ပမွာ သြားေနရတာကို က်ေနာ္တို႔လည္း စိတ္မေကာင္းဘူး။ က်ေနာ္တို႔လိုခ်င္တာ ျပည္ပေရာက္ က်ေနာ္တို႔လူမ်ဳိးေတြ တေန႔က်ရင္ ကိုယ့္ႏိုင္ငံထဲမွာ အတူတကြ ျပန္ေနႏိုင္ဖို႔အတြက္ စစ္အစိုးရကို နည္းမ်ဳိးစံုနဲ႔ ျပန္လည္ ခုခံေတာ္လွန္ရမယ္။ က်ေနာ္တို႔အားလံုး တကြဲတျပားဆီေရာက္ေအာင္ နည္းမ်ဳိးစံုနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ကို တုိက္ထုတ္ေနၾကတဲ့အတြက္ အားလံုးက အစိုးရ ကို ဆန္႔က်င္ရမယ္။
ေမး – ဘယ္လိုနည္းနဲ႔ ရပ္တည္ၿပီးေတာ့ အစိုးရစစ္တပ္ကို ေတာ္လွန္သြားမွာပါသလဲ။
ေျဖ – က်ေနာ္တို႔ ဘာျဖစ္လို႔ BGF ကို ျပန္ေတာ္လွန္သလဲဆိုရင္ ျပန္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ DKBA အေနနဲ႔ ၁၅ႏွစ္တာကာလအ တြင္းမွာ က်ေနာ္တို႔ လူေတြ အကဲြအၿပဲျဖစ္တာ နည္းတယ္။ DKBA စျဖစ္တာ ၉လေလာက္ပဲ ၾကာတယ္။ ဆရာေတာ္ တည္ ေဆာက္ထားတဲ့ရြာေတြ စစ္အစိုးရ သြားေရာက္ဖ်က္ဆီးလိုက္တယ္။ က်ေနာ္တို႔ျပန္လာတာက ဘာသာေရးအေနနဲ႔ပဲ ရပ္တည္ တယ္။ က်ေနာ္တို႔ ကရင္တမ်ဳိးသားလံုး လြပ္လြတ္လပ္လပ္ ေနႏိုင္ဖို႔အတြက္ပဲ ျဖစ္တယ္။ က်ေနာ္ BGF ကို လက္မခံေတာ့ ဘူး။ ဒီေကဘီေအအေနနဲ႔သာ ျပန္ရပ္တည္တဲ့အတြက္ အစိုးရက က်ေနာ္တို႔ကိုတိုက္ရင္ က်ေနာ္တို႔လည္း ျပန္တိုက္ရမွာပဲ။ လက္ခ်က္ခ် အညံ့ခံဖုိ႔ဆုိတာက က်ေနာ္ လုံး၀ လက္မခံႏိုင္ေတာ့ဘူး။
ေမး- ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔ ဘာေတြ ထပ္ျဖည့္ေျပာဆိုခ်င္ပါေသးလဲ။
ေျဖ – က်ေနာ္တို႔ DKBA အေနနဲ႔ ရပ္တည္လာတဲ့အေပၚမွာ သူတို႔က က်ေနာ့္ကို ရန္သူလို႔ပဲ သတ္မွတ္တယ္။ ဘာသာေရး အေနနဲ႔သာ ရပ္တည္တဲ့ က်ေနာ့္ကို ရန္သူလို႔သတ္မွတ္တဲ့အတြက္ က်ေနာ္လည္းပဲ က်ေနာ့္လူမ်ဳိးအတြက္ ဒီစစ္အစိုးရကို ျပန္ ၿပီး ခုခံေတာ္လွန္ရမွာပဲ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ သူတုိ႔က ရန္သူလုိ႔သတ္မွတ္ရင္ က်ေနာ္လည္း ရန္သူလုိ႔ျပန္ၿပီးေတာ့ သတ္မွတ္ ရမွာပဲ။ က်ေနာ္ကေတာ့ ဒီေကဘီေအအေနနဲ႔ ျပန္ရပ္တည္တာ အေကာင္းဆံုးလုိ႔ပဲ ျမင္တယ္။ သူတို႔က ဘာသာတရားကို မလို လားၾကဘူး။ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈလည္း မလိုလားဘူး။ က်ေနာ္တို႔ကို ရန္သူလိုသေဘာထားတဲ့အတြက္ က်ေနာ္တို႔ကလည္း သူတို႔ကို ရန္သူလို႔ပဲ သတ္မွတ္ရမွာေပါ႔။ အဲဒါေၾကာင့္ တုိက္ရမွာပဲ။ က်ေနာ္တုိ႔ မၾကည္ျဖဴတဲ့အေပၚမွာ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ခ်စ္ ခင္ရင္းႏွီးလို႔ မရေတာ့ဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔ ျပန္ဆင္းေအာင္လို႔ နည္းလမ္းမ်ဳိးစုံေတာ့ သူတုိ႔ႀကိဳးစားမွာပဲ။ လူတိုင္း ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ကိုယ္စီ ရွိၾကတာခ်ည္းပဲ။ က်ေနာ့္ရဲ႕ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကေတာ့ ဒီစစ္အစိုးရဟာ ဘုန္းႀကီးေတြကို ပစ္သတ္တယ္။ ေနာက္ၿပီး ဘုန္း ႀကီးေတြကို ေထာင္ထဲမွာ ႏွစ္ ၄၀၊ ႏွစ္ ၅၀ ဖမ္းဆီးခ်ဳပ္ေႏွာင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒါေတြကို သိရက္နဲ႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ကရင္လို႔ အသိတရားရွိရင္ေတာ့ ဒီစစ္အစိုးရနဲ႔ ျပန္ၿပီးေတာ့ လက္တြဲဖို႔ လုံး၀ မသင့္ေတာ္ဘူးလို႔ က်ေနာ္ ျမင္တယ္။
Olá! Se você ainda não assinou, assine nosso RSS feed e receba nossas atualizações por email, ou siga nos no Twitter.
Nome: Email:

0 comments:

Post a Comment