Saturday, November 19, 2011

ကရင္ အမ်ဳိးသားမ်ား၏ ျပည္သူအေပၚ ရပ္တည္ ခ်က္ႏွင့္ ျပည္သူတို႔၏ တုန္႔ျပန္ခ်က္မ်ား

လွိုင္ဂူတခု အတြင္းသို႔ ေရာက္ရွိေနေသာ လူတဦး တ ေယာက္က  ျဖစ္ေစ၊ ေတာင္စဥ္ ေတာင္ၾကား အတြင္း သို႔ ေရာက္ရွိေန ေသာ တဦးတေယာက္က ျဖစ္ေစ၊ က်ယ္ေလာင္စြာ အသံျပဳလုိက္ပါက ထိုသူျပဳလုပ္ လိုက္ေသာ အသံသည္ တျခားတဖက္ မွေန၍ အလားတူ အသံတူ အသံတု တန္ျပန္ ျဖစ္ေပၚကာ ထိုျပဳလုပ္လိုက္ေသာ ပုဂဳိလ္ ထံသို႔ ေရာက္လာေလ့ ရွိတတ္သည္။ ၄င္းကို ပဲ့တင္သံ ဟု ေခၚဆိုၾကသည္။

ထိုသဘာ၀ တရားအတိုင္း လူ႔ပတ္၀န္းက်င္ လူ႔ေလာက၌ တန္ျပန္ သက္ေရာက္မွဳ သေဘာတရား (ပဲ့တင္သံ) ရွိတတ္ၾကသည္။ ကံကံ၏ အက်ဳိး မည္သူမျပဳ မိမိမွဳ ရတနာရွိရာ ရတနာ အလာ အသြားရွိမွ အလာရွိသည္ စသည္ျဖင့္ လူေတြ ေျပာေလ့ ေျပာထရွိသည့္ အတိုင္း တန္ျပန္ သက္ေရာက္မွဳ သေဘာတရား (ပဲ့တင္သံ) အထင္ အရွားပင္ ရွိေပသည္။

ဤသေဘာ ၀တၱဓမၼကို ဆင္ျခင္မွဳ ျဖစ္ခဲ့ရသည္မွာ တျမန္ေန႔က ရန္ကုန္က လာေသာဧည့္သည္တဦးႏွင့္ ဆံုမိရာက ေတြးမိခဲ့ေသာ အေတြးတခုသာ ျဖစ္သည္။


ထိုဧည့္သည္က ခုတေလာ ရန္ကုန္မွာ ကရင္အက်ီာၤရွားမွ ရွားပဲ၊ ေရာင္းမေလာက္ဘူး၊ လူတိုင္း ကရင္အက်ီာၤျဖစ္ေနတယ္ဟု ခရီးမဆိုက္ေျပာဆိုသည္။ စာေရးသူက ကဲလင္းစမ္းပါဦး၊ ကရင္အက်ီာၤရွားတဲ့ အေၾကာင္းကေလးကို ေမးျမန္းမိရာ ဒီလိုပါ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ႏိုင္ငံတကာ သတင္းေထာက္ေတြေရွ႔မွာ ကရင္အက်ီာ္၀တ္ျပီး ကရင္အမ်ဳိးသားအလံ ေနာက္ခံဘက္က ေရာင္းထားျပီးေတာ့ ရန္ကုန္သားေတြလည္း ဘယ္ေနႏိုင္ေတာ့မလဲ၊ အားလံုးကရင္အက်ီာၤေပါ့ ဟု ဆိုသည္။။
ဤကိစၥက ဤကဲ့သို႔ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။

ဒီႏွစ္ေဆာင္းဦးေပါက္မွာ နအ၀တ(နအဖ)က တပ္ၾကီးတပ္မေတြနဲ႔ ကရင္နယ္ေျမေတြကို ထိုးစစ္ၾကီးတဟုန္ ထိုးဆင္ခဲ့သည္ မဟုတ္လား၊ ကရင္အမ်ဳိးသားမ်ားကလည္း ခုခံ၊ ျပည္သူေတြကလည္း ေျပးၾကလြားၾက ကမၻာပ်က္သလို ျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။ ယခုလို န၀တ(နအဖ)တပ္ေတြ ထိုးစစ္ဆင္ရသည့္ အေၾကာင္းရင္း (၃)ခ်က္ကို ယခုပါ ရွာေဖြေတြ႔ရွိႏိုင္သည္။

၁။ မယ္သေရာထာတြင္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိး ေပါင္းစံု တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးအေရး တိုင္ပင္ႏွီးေႏွာခဲ့၍ ျဖစ္သည္။
၂။ လာခဲ့စမ္း ခင္ဗ်ားတို႔ ဒီဆိုင္းဘုတ္ေအာက္၀င္ ဒီလိုလုပ္ ဒီလိုေျပာ ဒီလိုေန ဒါေတြ သေဘာတူ ဖြံျဖိဳးေရး လုပ္ေပးမယ္ ဆိုေသာ ေစ့စပ္ေရးကို လက္မခံ၍ ျဖစ္သည္။
၃။ ကြ်ႏု္တို႔ ကရင္ေတြ ဘယ္ေတာ့မွ လက္နက္မခ်ဘူး၊ ျပည္သူဘက္ရပ္တည္တယ္၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ေထက္ခံတယ္၊ ဒီမိုကေ၇စီကို ေထာက္ခံတယ္ဟု သေဘာထား ထုတ္ျပန္ထား၍ ျဖစ္သည္။

မွန္ပါသည္။ ကရင္အမ်ုိးသားမ်ားသည္ ယေန႔ထိ ေတာ္လွန္ေသာ လမ္းေၾကာင္းေပၚမွာ ရွိေနၾကသည္။ အာဏာရွင္ စစ္အုပ္စုကို ဆန္႔က်င္ေနဆဲ ျဖစ္သည္။ ျပည္သူေတြနဲ႔ တသားထဲ ရွိေနသည္။ ဒူးေထာက္အညံ့ခံျခင္း ယိုင္နဲ႔ျခင္း မရွိေသးေပ။
ထို႔ေၾကာင့္ ``ဤက့ဲသို႔ ထိုးစစ္ၾကီးဆင္ေတာ့ ကမၻာ့ႏိုဘယ္(လ္) ျငိမ္းခ်မ္းေရးဆုရွင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ေရာ ရန္ကုန္ေနျပည္သူတရပ္လံုးကပါ မေနသာေတာ့ပဲ န၀တ(နအဖ)ထိုုးစစ္ကို ဆန္႔က်င္ေၾကာင္း ကရင္အမ်ဳိးသားမ်ားႏွင့္ ေသြးစည္းေၾကာင္း တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား အားလံုး ေသြးစည္းရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း ကရင္အမ်ဳိးသားအေရးသည္ ျပည္သူ႔အေရးျဖစ္ေၾကာင္း စသည္တို႔ကို ျပသသည့္အေနျဖင့္ ကရင္အက်ီာၤ၀တ္ၾက ကရင္အမ်ဳိးသားမ်ားႏွင့္ ရင္းရင္းႏွီးႏွီးေနျပၾက စသည္ျဖင့္ လွဳပ္ရွားခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။

ဤထိုးစစ္ၾကီး၏ ဒုတိယအေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ေစ့စပ္ေရးကိစၥသည္ ကရင္အမ်ဳိးသားမ်ားႏွင့္ အၾကိမ္ၾကိမ္ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကေသာ္လည္း ယေန႔ထိ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲႏိုင္ျခင္း မရွိခဲ့ေပ။ န၀တ(နအဖ) ကရင္အမ်ဳိးသားေတြ အေပၚ ေဒါသအၾကိတ္အခဲ ျဖစ္ခဲ့ရသည္ကား အျခားမဟုတ္။ ကရင္အမ်ဳိးသားမ်ား၏ ႏိုင္ငံေရး ေတာ္လွန္ေရးအျမင္ကို လိမ္ညာလွည့္ဖ်ား၍ မရႏိုင္ခဲ့ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ န၀တ(နအဖ)သည္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ လက္ရွိေဆာင္ရြက္ေနေသာ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး ဖြံျဖိဳးေရးႏွင့္ လံုး၀ဥသံု ခ်စ္ၾကည္ေရးကိစၥမ်ားကို ေရွ႔သို႔ မတိုးႏိုင္ပဲ ရွိေနရသည္မွာ ကရင္အမ်ဳိးသားမ်ားေၾကာင့္ဟု ေကာက္ခ်က္ခ်ခဲ့သည္။

ထို႔ျပင္ န၀တ(နအဖ)မွ ဦးစီးက်င္းပလ်က္ရွိသည့္ အမ်ဳိးသားညီလာခံကို မဖိတ္ႏိုင္ေသးျခင္း၊ ဥပေဒေဘာင္တြင္း ၀င္ေရာက္ခဲ့ျပီးေသာ တိုင္းရင္းသားလူမ်ုိးမ်ားလက္ထဲမွ လက္နက္ကို မျဖဳတ္ႏိုင္ေသးျခင္း၊ လူမ်ဳိးအားလံုး ခ်စ္ၾကည္ရင္းႏွီးစြာ ေနထိုင္ေနျပီဟု ကမၻာကို မျပသႏိုင္ျခင္း စေသာအခ်က္မ်ားမွာ ကရင္အမ်ဳိးသားမ်ားေၾကာင့္ဟု ေကာက္ခ်က္ဆြဲထားဟန္ တူသည္။

ဤစြပ္စြဲခ်က္နဲ႔ပတ္သက္ျပီး စာေရးသူအျမင္ကေတာ့ န၀တ(နအဖ)ဟာ
-သံဃာကိစၥ
-ေက်ာင္းသားကိစၥ
-အမ်ဳိးသားညီလာခံ ကိစၥ
-တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား ကိစၥ
-ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမွဳ ကိစၥ
-ခရီးသြားလုပ္ငန္းကိစၥ
-ျပည္ပဆက္ဆံေရး သံတမန္ေရးရာ ကိစၥ
-ကုန္ေစ်းႏွဳန္းကိစၥေတြမွာ လံုးလည္ ပတ္ခ်ာလိုက္ျပီး တစံုတရာ ပီပီျပင္ျပင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္သည္ကို မေတြ႔ရေသးေပ။ ကရင္ကို ပံုခ်လိုက္သည္ႏွင့္ တာ၀န္မွ ကင္းလြတ္သြားျပီးဟု ထင္ျမင္ယူဆျခင္းသည္ လူပိန္းတေယာက္၏ ဆင္ျခင္တံု တရားက္ ပိုႏိုင္ပါမည္ေလာ၊ အမွန္ေျပရလွွ်င္ န၀တ(နအဖ)လို တဖက္အေပၚ ေလးစားမွဳမ်ဳိး တန္ဖိုးမထားတတ္ေသာ ပုဂဳိလ္ေတြႏွင့္ ဆက္ဆံ ေျပာဆိုရမည္ ျဖစ္သျဖင့္ အရာမေရာက္ခဲ့ေပ။

ကရင္အမ်ဳိးသားမ်ားသည္ ထိုေစ့စပ္ေရး ေခ်ာက္ကမ္းပါးမွ ေဘးမသီရန္မခတ္ လြတ္ေျမာက္သြားျခင္းသည္ အမ်ုိးသားေအာင္ပြဲ တရပ္ပင္ သတ္မွတ္သင့္ေပသည္။ ယင္းေအာင္ပြဲသည္ ကရင္အမ်ဳိးသားမ်ားအတြင္း စည္းလံုးညီညြတ္မွဳ၊ ေတာ္လွန္ေသာ ႏွစ္ရွည္အေတြ႔အၾကံဳ၊ ရင့္က်က္ေသာ ႏိုင္ငံေရး အေတြးအျမင္၊ ခိုင္မာေသာ ရပ္တည္ခ်က္မ်ားေၾကာင့္ ရရွိခဲ့သည္ဟု ခံယူရေပလိမ့္မည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ကမၻာ့ႏိုဘယ္(လ္)ျငိမ္းခ်မ္းေရး ဆုရွင္ အပါအ၀င္ ျပည္သူတရပ္လံုးက ဂုဏ္ျပဳၾကသည္ဆိုက လြန္အံ့မထင္ေပ။
အရွင္ေခမာစာရ (ရဟန္းပ်ဳိသမဂ)
၁၉၉၈၊ မတ္လထုတ္ သႏူးထူးဂ်ာနယ္မွ ျပန္လည္ ကူးယူေဖာ္ျပသည္။
Olá! Se você ainda não assinou, assine nosso RSS feed e receba nossas atualizações por email, ou siga nos no Twitter.
Nome: Email:

0 comments:

Post a Comment