Friday, November 4, 2011

ျပည္တြင္းစစ္ ေပတံ

ျပည္တြင္းစစ္ အစစ္
၁၉၄၈ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလ (၄) ရက္ေန႔မွာ ဗမာျပည္ လြတ္လပ္ေရးရခဲ့တာ အားလုံးအသိပင္။ ဗမာျပည္သူေတြရဲ႕ ဘဝသမုိင္းကလည္း အဆုိးဇာ တာ ပါခဲ့သလားမသိ။

လြတ္လပ္ေရးအေၾကာင္း ေျပာလုိ႔မဝေသးခင္မွာပဲ ျပည္တြင္းစစ္ အေၾကာင္း ေျပာၾကရေတာ့တယ္။
လြတ္လပ္ေရးလည္း ရ၊ ျပည္တြင္းစစ္လည္း ျဖစ္ကေရာလုိ႔ ဆုိရမွာပါ။ လြတ္လပ္ေရးရၿပီး (၂) လေက်ာ္မွာပဲ လက္နက္ကုိင္ေ တာ္လွန္ေရးေတြ ဗမာျပည္အႏွံ႔ ေပၚလာခဲ့တာပါ။
၁၉၄၈ ခုႏွစ္ မတ္ လ (၂၈) ရက္ေန႔မွာ ဗမာျပည္ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီရဲ႕ လက္နက္ကုိင္ေ တာ္လွန္ေရး၊ ၁၉၄၈ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ (၉) ရက္ေန႔မွာ ကရင္နီ လက္နက္ကုိင္ေတာ္လွန္ေရး၊ ျမန္မာ သကၠရာဇ္ ၁၃၁၀ ခုႏွစ္ ဝါေခါင္လျပည့္ေန႔ (၁၉၄၈ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ၁၉ ရက္ ေန႔) မွာ မြန္လက္နက္ကုိ င္ေတာ္လွန္ေရး၊ ၁၉၄၉ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလ (၃၁) ရက္ေန႔မွာ ကရင္လက္နက္ ကုိင္ေတာ္လွန္ေရး၊ ၁၉၅၈ ခုႏွစ္ ေမလ (၂၁) ရက္ေန႔မွာ သွ်မ္းလက္နက္ကုိ င္ေတာ္လွန္ေရး၊ ၁၉၆၁ ခုႏွစ္ ေဖ ေဖၚဝါရီလ (၅)  ရက္ေန႔မွာ ကခ်င္လက္နက္ကုိင္ ေတာ္လွန္ေရး စတဲ့ ဗမာျပည္ လူမ်ဳိးေပါင္းစုံ ျပည္သူေတြရဲ႕ လက္နက္ကုိ င္ေတာ္လွန္ေရးေတြ ေပၚေပါက္လာခဲ့ရပါတယ္။
လူမ်ဳိးေပါင္းစုံျပည္သူေတြရဲ႕ လက္နက္ကုိင္ေ တာ္လွန္ေရးေတြနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ ေဖာက္ျပန္တဲ့ အစုိးရအဆက္ဆက္နဲ႔ အဲဒီ့ ဘက္က ရပ္တည္ခဲ့ၾကတဲ့ သမုိင္းမွတ္တမ္းေတြ စာေတြမွာ ျပည္တြင္းစစ္ စျဖစ္ခဲ့ရတာနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ လက္နက္စြဲကုိင္ သူေတြဟာ အစြန္းေရာက္လုိ႔ ရန္လုိလုိ႔ ျပည္တြင္းစစ္ျဖစ္ခဲ့ရတယ္ စသျဖင့္ အမ်ဳိးမ်ဳိး ေရးသားေျပာဆုိထားတာေတြ ရွိပါ တယ္။

တဖက္သတ္ ဘယ္လုိပဲ ေျပာၾက ေရးၾကပါေစ၊ အခု ေဖၚျပထားတဲ့ အမွန္တကယ္ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တဲ့ ေန႔စြဲမွတ္တမ္းေတြကုိ ၾကည့္လုိက္ရင္ပဲ ျပည္တြင္းစစ္ဆုိတာ တရြာလုံးနဲ႔ တေယာက္ျဖစ္တဲ့ စစ္ပြဲဆုိတာ ရွင္းေနပါတယ္။ ဒါကုိ ႏုိင္ငံေရးစကားလုံးနဲ႔ ေျပာရရင္ေတာ့ ဗမာျပည္ ျပည္တြင္းစစ္ဟာ လူမ်ဳိးေပါင္းစုံ ျပည္သူေတြနဲ႔ ေဖါက္ျပန္တဲ့ အစုိးရၾကားမွာ ျဖစ္တဲ့စစ္၊ အဲသလုိ ေျပာရပါလိမ့္မယ္။

ဘာေၾကာင့္ လက္နက္ကုိင္သလဲ
ေန႔စြဲမွတ္တမ္းေတြကုိသာမက တုိင္းရင္းသားျပည္သူေတြမွာ လက္နက္စြဲကုိင္ေတာ္လွန္ခဲ့ရတဲ့ အေျခခံအေၾကာင္း အရင္းေတြ၊ လတ္တေလာအေၾကာင္းရင္းေတြ အသီးသီး ရွိၾကပါတယ္။
အဲဒီ့အေၾကာင္းအရင္းေတြထဲမွာ ကရင္လက္နက္ကုိင္ေတာ္လွန္ေရးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ေျပာဆုိခ်က္ကုိ နမူနာ ေဖၚျပခ်င္ပါ တယ္။

၁၉၆၂ ခုႏွစ္ စစ္အာဏာရွင္ေတြ တက္လာၿပီးေတာ့ ၁၉၆၃ ခုႏွစ္မွာ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေခၚပါတယ္။ အတုအေယာင္ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးပါ။ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ဗုိလ္ေနဝင္းစစ္အစုိးရနဲ႔ ေတာ္လွန္ေရး အင္အားစုေတြၾကား အျပန္အလွန္ ေပးစာေတြ ေပးၾကပါတယ္။ အဲဒီ့ေပးစာေတြထဲက KNU ပါတီရဲ႕ ၁၉၆၃ ခုႏွစ္ ဇြန္လ (၁၅) ရက္ေန႔စြဲနဲ႔ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီ၏ ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးခ်က္အေပၚ ျပန္ၾကားခ်က္ဆုိတဲ့စာ အပုိဒ္(၂) မွာ အခုလုိ ေရးသားထားပါတယ္။
“ေကအဲန္ယူ ပါတီသည္ ကရင္အမ်ဳိးသားမ်ားႏွင့္တကြ တုိင္းရင္းသားေပါင္းစုံ လုပ္သားျပည္သူတရပ္လုံး၏ အက်ဳိးစီးပြား အတြက္ ျပႆနာအဝဝတုိ႔ကုိ ဒီမုိကေရစီနည္းအရ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာေျဖရွင္းရန္ တမတ္တည္း ခံယူ က်င့္သုံးခဲ့ပါသည္။ ဤခံ ယူခ်က္အတုိင္းပင္ ၁၉၄၈ ခုႏွစ္၊ ေဖေဖၚဝါရီလ (၁၁)ရက္ေန႔ ကရင္တမ်ဳိးသားလုံး၏ ဆႏၵျပပြဲႀကီးတြင္(၁) ကရင္ျပည္ ခ်က္ျခင္းေပး၊ (၂) ကရင္ တက်ပ္ ဗမာတက်ပ္ ခ်က္ျခင္းျပ၊ (၃) လူမ်ဳိးေရး အဓိက႐ုဏ္း အလုိမရွိ၊ (၄) ျပည္တြင္းစစ္ အ လုိမရွိ စသည့္ တန္းတူေရး၊ ဒီမုိကေရစီေရး၊ လူမ်ဳိးစုံ ခ်စ္ၾကည္ေရးႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေၾကြးေၾကာ္သံ (၄)ရပ္ကုိ ကုိင္စြဲ၍ ႐ုိးသားစြာဆႏၵျပ ေတာင္းဆုိခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

သုိ႔ေသာ္လည္း ကရင္အမ်ဳိးသားမ်ား၏ ဤေတာင္းဆုိခ်က္မ်ားကုိ ေနာက္ ဆုံးတြင္ ဒီမုိကေရစီနည္းအရ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ေျဖရွင္းခြင့္ မရေတာ့ဘဲ၊ အုပ္စုိးသူ အစုိးရမ်ားက လက္နက္ျဖင့္ အၾကမ္းဘက္ ႏွိမ္နင္းလာမႈေၾကာင့္ ျပည္တြင္းစစ္ ျဖစ္ပြားေပၚေပါက္လာခဲ့ရသည္ကုိ ျပည္သူလူထုႀကီးတရပ္လုံး အသိပင္ျဖစ္ပါသည္။”

အဲဒီ့နမူနာကုိ ၾကည့္ရင္ပဲ ဗမာျပည္ ျပည္တြင္းစစ္ဟာ လူမ်ဳိးေပါင္းစုံျပည္သူေတြက ဒီမုိကေရစီနဲ႔ အမ်ဳိးသားတန္းတူ ခြင့္ ေတြဆုံး႐ႈံးရတဲ့အတြက္ လက္နက္စြဲကုိင္ ခုခံကာကြယ္ရတဲ့စစ္ ျဖစ္တယ္ဆုိတာ သမုိင္းအျဖစ္အပ်က္ေတြက ေဖၚျပေနခဲ့ ၿပီး ပါၿပီ။

ဖိႏွိပ္စစ္
အုပ္စုိးသူဘက္က ျပည္တြင္းစစ္ကုိ ဆင္ႏႊဲခဲ့တဲ့အေၾကာင္းအရင္း၊ အစုိးရအဆက္ဆက္ ဒီေန႔အထိ ဆင္ႏႊဲေနေသးတဲ့ အ ေၾကာင္းရင္းကုိ ေျပာရရင္ေတာ့ ခုခံစစ္ရဲ႕ ဆန္႔က်င္ဘက္ အဓိပၸါယ္ေတြကုိ ေတြ႔ရပါတယ္။ အုပ္စုိးသူေတြဘက္က ဆင္ႏႊဲ ေနတဲ့ ဗမာျပည္ ျပည္တြင္းစစ္ဟာ အုပ္စုိးသူ လူတစုအက်ဳိးစီးပြားအတြက္ ဒီမုိကေရစီကုိ ဆန္႔က်င္တဲ့စစ္၊ အမ်ဳိးသား တန္းတူခြင့္ကုိ ဆန္႔က်င္တဲ့စစ္၊ တုိင္းရင္းသား လူမ်ဳိးေတြကုိ ဆန္႔က်င္တဲ့စစ္၊ ျပည္သူလူထုကုိ ဆန္႔က်င္တဲ့စစ္ ျဖစ္ေနပါ တယ္။ တနည္းေျပာရရင္ လူမ်ဳိးေပါင္းစုံ ဗမာျပည္သူေတြကုိ ဖိႏွိပ္ေနတဲ့ ဖိႏွိပ္စစ္။

ျပည္တြင္းစစ္အေပၚ ဘယ္လုိ သေဘာထားသလဲ
တေခတ္တခါက ဗမာျပည္ ႏုိင္ငံေရးဇာတ္ခုံေပၚ တက္လာတဲ့ အစုိးရအဆက္ဆက္ကုိ တုိင္းတာတဲ့ေပတံတခု ရွိခဲ့ပါ တယ္။ အဲဒါကေတာ့ တက္လာတဲ့ အစုိးရတရပ္ဟာ သူ႔လက္ထက္မွာ ျပည္တြင္းစစ္ကုိ ဆက္လက္ ဆင္ႏႊဲမလား၊ မဆင္ ႏႊဲဘူးလားဆုိတဲ့ ေပတံ၊ ျပည္တြင္းစစ္အေပၚ ဘယ္လုိ သေဘာထားသလဲဆုိတဲ့ ျပည္တြင္းစစ္ေပတံပါပဲ။

ျပည္တြင္းစစ္ကုိ ဆက္လက္ဆင္ႏႊဲရင္ ေဖါက္ျပန္တဲ့အစုိးရ၊ ျပည္သူ႔အက်ဳိးကုိ မၾကည့္တဲ့အစုိးရလုိ႔ သတ္မွတ္ပါတယ္။ စစ္မွန္တဲ့ ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကုိ အမွန္တကယ္ တည္ေဆာက္ႏုိင္မွသာ ဒီမုိကေရစီအစုိးရတရပ္ရဲ႕ အရည္အေသြးေတြ ရွိလာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ၿငိမ္းခ်မ္းေရး မရွိဘဲ၊ ဒီမုိကေရစီမရွိႏုိင္ပါဘူး၊
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမရွိဘဲ တုိင္းျပည္တည္ေဆာက္လုိ႔ မရႏုိင္ပါဘူး၊
ၿငိမ္းခ်မ္းေရး မရွိဘဲ စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈ မရွိႏုိင္ပါဘူး၊
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမရွိဘဲ လြတ္လပ္စြာပညာသင္ၾကားခြင့္ မရွိႏုိင္ပါဘူး။
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမရွိဘဲ လူငယ္ေတြအတြက္ လွပတဲ့အနာဂတ္ မရွိႏုိင္ပါဘူး။

ျပည္တြင္းစစ္ရပ္စဲေရးနဲ႔ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆုိတာဟာ တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးေပါင္းစုံ ျပည္သူတရပ္လုံးရဲ႕ အက်ဳိးစီး ပြားဆုံခ်က္၊ တုိင္းျပည္ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရးအတြက္ ေသာ့ခ်က္၊ ဒီမုိကေရစီေရးအတြက္ ဗဟုိခ်က္ ျပႆနာျဖစ္ပါတယ္။

လႊတ္ေတာ္စစ္အစုိးရနဲ႔ ျပည္တြင္းစစ္
ဒီေန႔ ဗမာျပည္မွာ အာဏာရယူထားတဲ့ လႊတ္ေတာ္စစ္အစုိးရဆုိတာဟာ အရင္စစ္အစုိးရအတုိင္းပဲလား၊ အေျပာင္းအလဲ လုပ္ခ်င္တဲ့အစုိးရလား စသျဖင့္ ဘယ္လုိအစုိးရမ်ဳိးလဲလုိ႔ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆုိဖုိ႔အတြက္ တုိင္းျပည္တြင္းမွာ လက္ရွိ ျမင္ေတြ႔ ၾကားသိေနရတဲ့ အေျခအေနေပါင္းစုံနဲ႔ အကဲျဖတ္ ေျပာဆုိေနၾကပါတယ္။ အဲသလုိ အေျခအေနေတြနဲ႔လည္း အကဲျဖတ္ ႏုိင္ပါတယ္၊ အကဲျဖတ္ၾကပါ၊ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ၾကပါ။
ဒါေပမယ့္ ဗမာျပည္သမုိင္းအေတြ႔အႀကံဳေတြအရ အဓိကနဲ႔ သာမညကုိ ဆုတ္ကုိင္မႈလြဲရင္ အကဲျဖတ္ခ်က္ လြဲတတ္ပါ တယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဒီေန႔ ဗမာျပည္ႏုိင္ငံေရးရဲ႕ အဓိကျပႆနာျဖစ္တဲ့ ျပည္တြင္းစစ္ကုိ ဆက္လက္ဆင္ႏႊဲေနသလား၊ မဆင္ႏႊဲေတာ့ ဘူးလား၊ လက္နက္ကုိင္အင္အားစုေတြအားလုံးနဲ႔ ျပည္တြင္းစစ္ ရပ္စဲၿပီး စစ္မွန္တဲ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကုိ တည္ေဆာက္သလား မတည္ေဆာက္ဘူးလားဆုိတဲ့ အခ်က္ကသာ လက္ရွိအစုိးရဟာ စစ္အစုိးရလား၊ ဒီမုိကေရစီဘက္ကုိ ေျပာင္းလဲခ်င္တဲ့ အစုိးရလား ဆုိတာကုိ ေဖၚျပတဲ့ အဓိကစံေပတံတခုျဖစ္ေၾကာင္း တင္ျပလုိက္ရပါတယ္။            ။
ထြန္းလင္း
(ႏုိဝင္ဘာလ ၁ ရက္၊ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံလုံးဆုိင္ရာေက်ာင္းသားမ်ားဒီမုိကရက္တစ္တပ္ဦး ဖြဲ႔စည္းတည္ ေထာင္ျခင္း ၂၃ ႏွစ္ေျမာက္ ထုတ္ေဝသည့္ “ေဒါင္းအုိးေဝ” မွ ျပန္လည္ ကူးယူေဖၚျပပါသည္။)

Olá! Se você ainda não assinou, assine nosso RSS feed e receba nossas atualizações por email, ou siga nos no Twitter.
Nome: Email:

0 comments:

Post a Comment